Salone rabljenih vozila mogle bi zamijeniti mobilne aplikacije

Živimo u vremenu kada nam cijeli svijet stane u džep. Sve što možemo zamisliti da će nas ikada zanimati saznajemo u roku jedne minute, vršimo novčane transakcije i otkrivamo nepoznate pjesme s radija pomoću tih magičnih džepnih uređaja. Zašto ih onda ne bi iskoristili i za kupnju nekih većih stvari poput rabljenog automobila?

„Imamo odličnu ponudu skrojenu baš po Vašoj mjeri.“
„Imamo odličnu ponudu skrojenu baš po Vašoj mjeri.“

Iako će se po običaju naći onih koji vole odmahnuti rukom na sve što je novo, drugačije i možda neprovjereno, dopustite da vas uvjerimo da je ovo budućnost kupnje rabljenog vozila. Za početak, sjetite se samo koliku muku predstavlja odlazak u neki od salona. Ondje morati proći kroz proceduru koja uključuje upoznavanje Marka, čini se vašeg novog najboljeg prijatelja, pregovaranje oko cijene i samoobranu od automobila o kojem po dolasku u salon niste ni razmišljali, a nakon Markove prezentacije čini se kao dobra ideja. Pogledajte ovaj video ako ne znate o čemu pričamo.

„Došao sam pogledati up!, zašto sada sjedim u Golfu R?“
„Došao sam pogledati up!, zašto sada sjedim u Golfu R?“

Kako danas gotovo sve možemo učiniti iz udobnosti svojih kućnih papuča, naravno da je samo pitanje vremena kada ćemo i rabljena vozila moći kupiti iz vlastite kuće. U inozemstvu takva rješenja već postoje i koriste se, a tvrtka koja je ovih dana ušla u fokus jer je uspjela sakupiti čak 54 milijuna dolara investicija, njujorški je „startup“ naziva Vroom. Postoje već dvije godine i želja im je iskorijeniti danas uobičajene salone i preuzeti kompletnu transakciju vozila, od preuzimanja, pregledavanja i servisiranja, do besplatne dostave na vašu adresu. Dakle, za razliku od poznatih internet oglasnika, Vroom ne spaja prodavača s kupcem, već cijeli proces preuzima na sebe. Na vama je samo da u nekoliko klikova odaberete željeno vozilo pomoću mobilnog uređaja ili računala.

Vroom i slični servisi imaju namjeru iskorijeniti uobičajene salone rabljenih automobila
Vroom i slični servisi imaju namjeru iskorijeniti uobičajene salone rabljenih automobila

U ovom trenutku se bez sumnje pitate nije li to kupovina mačka u vreći i što se dogodi ako umjesto naručenog Audija A6 na vašu adresu stigne Daihatsu Charade. Tako nešto se, naravno, neće dogoditi jer postoji garantirani probni rok od tjedan dana, nakon čega po želji možete vratiti vozilo bez postavljenog pitanja. To znači da imate pravo na tjedan dana testne vožnje i korištenja automobila na način na koji ćete ga koristiti na dnevnoj bazi, za razliku od uobičajenih vožnji koje traju nekoliko minuta i ne pomognu previše oko odabira. Izvršni direktor tvrtke Allon Bloch rekao je za Fortune kako se u praksi iznimno mali broj kupaca odluči na vraćanje automobila.

Kupnja automobila može se obaviti iz udobnosti vlastitog naslonjača
Kupnja automobila može se obaviti iz udobnosti vlastitog naslonjača

Prikupljena financijska sredstva Vroom će iskoristiti za širenje svojeg voznog parka koji služi za prijevoz kupljenog automobila od servisnog centra do kupca. Također, otvorit će tri ili četiri nova centra, svaki od kojih ima kapacitet od 2 do 3 tisuće automobila i zapošljava stotinjak osoba. To bi svakako pomoglo u želji da se vrijeme dostave automobila od trenutka kupnje smanji s dva do četiri dana, koliko iznosi sada, na 24 do 48 sati. O uspješnosti Vroom usluga govori činjenica kako se do kraja godine očekuje 300 milijuna dolara prihoda, dok će ta brojka već sljedeće godine narasti na čak 1 milijardu.

Sučelje Vroom servisa
Sučelje Vroom servisa