Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

Gasi internet, skupljaj pare! Prodaje se novi M3 E30 Evo!

Ovo se zove jedinstvena prilika.

BMW M3 E30 Sport Evolution
BMW M3 E30 Sport Evolution

Tekstova o tome u kojoj se mjeri definicija sportskog automobila u modernom svijetu interpretira na drugačiji način nego što je to bilo tijekom 1980-ih i 1990-ih godina na ovome smo portalu imali nebrojeno, a svaki puta reakcije cijenjenih čitatelja uglavnom pokazuju da generalno razmišljamo u istom pravcu. Evo, neki dan stiglo nam je priopćenje iz BMW-a da gotovo ne postoji trunka sumnje da će njihova M-divizija, dakle ekipa za koju smo donedavno mogli reći da je na strani auto-entuzijasta, u skoroj budućnosti raskrstiti s ručnim mjenjačima i sustavima s dvostrukom spojkom kako bi se posvetila razvoju tradicionalnih automatika. Automatika koji odgovara kupcu koji će odabrati M3/M4 samo zato što su to automobili u vrhu ponude. Složili ste se da entuzijasta koji voli vožnju, kontrolu i osjećaj da zapravo nešto i radi za tim upravljačem u tom novom poglavlju tvrtke zapravo nema, te će isti biti prisiljen potražiti novi uzbudljivi automobil u oglasnicima rabljenih.

BMW M3 E30 Sport Evolution
BMW M3 E30 Sport Evolution

A u jednom od njih pojavila se informacija da se u američkoj saveznoj državi Ohio prodaje model koji će svakog nostalgičnog ljubitelja sportskih automobila nagnati na razmišljanje da krov nad glavom, hrana i voda možda i nisu baš toliko nužni za preživljavanje kao što se to obično predstavlja. Kladimo se da i vama slične primisli prolaze glavom na spomen sljedećih riječi – BMW M3 E30 Sport Evolution iz 1990. godine.

BMW M3 E30 Sport Evolution
BMW M3 E30 Sport Evolution

Podsjetimo da „Sport Evolution”u nastavku imena ovog kultnog automobila znači mnogo toga zanimljivoga. Prije svega, ograničenu proizvodnju od tek 600 primjeraka, povećan obujam rednog 4-cilindričnog motora s 2,3 litre na 2,5 litara uz maksimalnu snagu od 235 KS pri 7000 o/min i okretni moment od 240 Nm pri 4750 o/min, veće rupe na prednjem braniku, podesiv prednji razdjelnik i stražnji spojler uz još poneku sitnicu. Sve su te brojke divne i krasne, no ono što će vas možda zadiviti najviše od svega s obzirom na to da se radi o 27 godina starom automobilu podatak je koji ćete saznati pogledom na brojač kilometara – on čitkim slovima ispisuje brojku 119. Da, ovaj je automobil svoj život proveo u garaži, što znači da će sljedeći vlasnik za iznos koji vrlo vjerojatno debelo premašuje 200.000 dolara praktički dobiti iskustvo kupovine novog automobila.

BMW M3 E30 Sport Evolution
BMW M3 E30 Sport Evolution

U rukama onoga tko ga ne namjerava štedjeti M3 Sport Evolution postaje pravo oružje, zamišljeno otpočetka tako da mu trkaća staza postane i dom i radno mjesto. Posljednja iteracija M3 „Kockice” koja se ponekad naziva EVO3 na popisu modifikacija u odnosu na standardnu izvedbu donosi štošta – tanje staklo, lakše elemente eksterijera poput poklopca prtljažnika i branika, šire prednje blatobrane i slične stvari koje obično vežemo uza želje da se smanji masa i olakša strujanje zraka. Tako da automobil bude brži na stazi, sve te sitnice ne pomažu baš ako automobil stoji u garaži. S obzirom na vrlo visoku cijenu, mislite li da će novi vlasnik imati hrabrosti koristiti vozilo onako kako je to opisano u Bibliji (ako nije, trebalo bi biti) ili da će nastaviti ganjati još veći novac za nekoliko godina?