Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

Dodge Demon i pokušaji zabrana

Dodge Challenger SRT Demon je najpompozniji snagator ikada kojeg se predstavljalo kao vozilo kojim preko tjedna možete na posao, a preko vikenda na stazu. Sada je to lagano pod upitnikom.

vidi se famozno dizanje prvih kotača

Dodge Challenger SRT Demona smo već propisno pročešljali i analizirali uzduž i poprijeko. O ovom impresivnom mišićavku se govorilo u superlativima po svim točkama i to posve objektivno, jer brojke govore same za sebe i nema se tu što preuveličavati. Već je sve dovoljno moćno samo po sebi. Vrijeme je ipak da se malo posvetimo bojaznima koje se već neko vrijeme mogu osluškivati po medijima. Muke po crvenom vragu. Čim se automobil pojavio bio je toliko moćan da je promptno zabranjen na stazama od strane NHRA (National Hot Rod Association). Gotovo jedina stvar zbog koje je napravljen takav kakav jest (sklonost stazi) i sad to ne smije. No, je li to baš posve tako?

gdje ima dima.. ima i zabrane

Nije. Ne baš. Malo je to napuhano. Moguća je i dalje demonska vožnja stazom pod nekim dodatnim uvjetima. Jedna dodatna dozvola i dodatna sigurnosna oprema. Sve to ima svoja službena imena i zna se što je točno posrijedi. Tako da je time prijeteći prizvuk te zabrane demistificiran. Postoji još jedan sićušni problemčić. Minorni i mikroskopski. Koji to službeno nije, ali pokušava dobiti na pozornosti. Lako za staze, postoji i zazivanje Demonovog micanja općenito s javnih cesta.

Demon. Točka.

Automotive News, poznati časopis smatra da bi automobil trebao biti zabranjen na cestama. Ironično, takav zahtjev će vjerojatno učiniti Demonovu promociju još većom.
Problem je, kažu u tom magazinu, da je Demon inherentno opasan za sigurnost sudionika u prometu pa bi njegova registracija kao cestovnog vozila trebala biti zabranjena. Ide se još i dalje. U AN vjeruju da je Dodge prekoračio svoje granice žrtvujući tako sigurnost drugih ljudi u prometu u zamjenu za dobar marketinški trik. Nadalje tvrde da je Demon rezultat niza pogrešnih korporativnih odluka koje stavljaju hvalisanje ispred javne sigurnosti.

evidentno, pakleni stroj

Poneki mediji su navodno poslali upit je li članak plaćen od strane Dodgea, jer im je izgledalo da bi takva pozornost u javnosti pokrenula rasprave te dodala na privlačnosti Demonu koji bi tako imao nepoljuljan status opakosti. Svi su nakon New Yorka pjevali hvalospjeve ovom muscle čudovištu, svi osim Automotive News. A i oni su ispali nedosljedni pobijajući sami svoje argumente tvrdnjom da svoj zaključak nisu donijeli lako, jer ima još bržih automobila koji su cestovno legalni.
Tim Kuniskis, šef Dodgea, se svojevremeno hvalio prvom spomenutom zabranom (za staze), jer mu je ista izgledala kao pozitivna stvar i potvrda najekstremnijeg proizvodnog muscle automobila. Možda publicitetu ovog automobilskog vraga paklenog stasa i glasa (zvuka) dobro dođu „želje i pozdravi“ AN-a, tko zna. Podsjetimo se još jednom, na zanimljiviji način, svih demonskih karakteristika: