Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

60 godina Mercedes 300 SL Roadstera

Mercedes je napravio neke zaista pamtljive automobile u tijeku svog postojanja, ali 300 SL Roadster je ipak više od toga. Sada taj bezvremenski kabriolet slavi 60. godina postojanja, a mi koristimo gužvu da ga se prisjetimo.

Nadamo se da ćemo i mi ovako dobro izgledati sa 60

Imate nezaboravne klasike, a imate i Mercedes 300 SL. Kabriolet izvedba slavnog Gullwinga (lansiranog  1954. kojem smo se ponovno divili ovdje), 300 SL Roadster debitirao je 1957. godine na ženevskom sajmu automobila –  i to čak šest desetljeća prije nego što novi Mercedes-AMG GT Roadster danas postaje njegov duhovni nasljednik.

Brošura iz 1957.

Kako je krenula cijela priča ovog modela? Navodno je glavni razlog za potrebom skidanja krova s 300 SL-a, prema tvrdnjama proizvođača, pristigao u velikoj mjeri sa sjevernoameričkog tržišta i njegovih težnji. Već je 800 od 1400 Gullwinga, koji su bili napravili do tada, bilo odaslano u Sjedinjene Države gdje su kupci očito pokazali značajan interes za kabriolet verzijom.

Mercedes Benz Classic Center 2011.

Cijela planirana transformacija u kabriolet iziskivala je dosta dodatnog ojačanja, naročito jer je originalni kupe imao visoke pragove vrata kako bi bio krut. Do samog kraja postupka pretvorbe novi roadster je težio 120 kg više nego 300 SL verzija s fiksnim krovom. To, međutim, nije utjecalo na sportske sposobnosti automobila u velikoj mjeri. Kada se govori o pitanjima motora i voznih svojstava, 300 SL Roadster je po pisanju njemačkog Motor Revue časopisa posjedovao „vrhunske performanse i odlično držanje ceste.“

još jedan fini primjerak
Goodwood 2014.

Dio ukupne težine ovog vozila umanjen je ipak 1962. kada je Mercedes zamijenio originalni blok motora (od lijevanog željeza) aluminijskom verzijom. Kao rezultat svega to je sve postalo lakše za nekih 4.5 kg, a 3,0 litarski šestocilindraš je tad proizvodio 215 KS. To sve spomenuto, naravno, nije bilo jedina nadgradnja koju je taj šarmantni model doživio tijekom proizvodnje.

Odvojivi tvrdi krov (za razliku od prijašnjeg mekog) ponuđen je 1958., a disk kočnice su stigle 1961. Do 1963. godine i kraja proizvodnje, proizvedeno je 1858 takvih roadstera, a svaki postojeći i preživjeli primjerak je i dalje je vrlo tražena roba među pasioniranim kolekcionarima i inim potkoženijim ljudima koji ne moraju nužno biti kolekcionari. Očuvani primjerci se u današnje vrijeme prodaju na aukcijama za milijun dolara i takve slične brojke. Koji je vama model draži, ovaj ili stariji brat?

zašto se ne bi prodavao za milijun dolara kad i izgleda kao milijun dolara