Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

Treba li Europa „vrući” i jeftini Sandero RS?

S početnom cijenom od 69.900 kn Dacia Sandero zvuči kao primamljiva ponuda svakome tko od automobila ne očekuje posljednji krik tehnologije i zamamne obline, već nešto što će ga pod garancijom ujutro odvesti na posao i popodne vratiti kući.

Renault Sandero RS Racing Spirit
Renault Sandero RS Racing Spirit
foto: Renault

Isto se može reći i za kompletnu gamu koju ovaj rumunjski proizvođač daje hrvatskim kupcima na odabir, a pogled na cijene osnovnih izvedbi svake kategorije vozila svaki puta iznova oduševljava. Drugim riječima, Dacia ima jeftinu alternativu bez obzira na to jeste li u potrazi za kompaktnim automobilom, karavanom, crossoverom s pogonom na sve kotače, dostavnim vozilom ili monovolumenom i stavit će na cestu svaku familiju kojoj je prije svega stalo do omjera uloženo-dobiveno, iako ne bi bilo fer reći da je to jedino što ovaj proizvođač može ponuditi. No, po tome je poznat. Kako bi onda bilo da ova tvrtka u vlasništvu francuskog Renaulta, s čijim modelima dijeli osnovnu mehaniku, iskoristi sličan recept i pokuša izraditi sportski automobil za entuzijaste, liši ga svega što sportskom automobilu ne treba i za dobru ga cijenu ponudi europskim kupcima. Nakon svega, ne stoji li činjenica da se stalno žalimo kako proizvođači opremaju svoje sportske automobile nepotrebnim dodacima čime im se povećava kompleksnost, ali i cijena? Nešto takvo Dacia zapravo već ima, ali prodaje se samo u Brazilu i to s Renaultovim dijamantom na prednjoj masci.

Renault Sandero RS Racing Spirit
Renault Sandero RS Racing Spirit
foto: Renault

U Južnoj Americi nosi naziv Renault Sandero RS, a proizvođač navodi da se na brazilskom tržištu radi o najprodavanijem sportskom kompaktnom automobilu. Što mislite bi li imao potencijala ovdje? Dolazi opremljen s dvolitrenim benzinskim atmosferskim motorom koji daje 150 KS i 205 Nm okretnog momenta pri 4000 o/min, a za potpuni „old school” osjećaj tu je i ručni mjenjač sa šest stupnjeva. S takvom konfiguracijom ne treba očekivati sulude performanse, one su za ovu klasu zapravo skromne, pa tako ubrzanje do stotke traje osam sekundi, a maksimalna brzina iznosi 202 km/h. Ali ako vas već neće lijepiti za sjedalo, usrećit će vas ovjes koji je podesio Renaultsport, poznat po tome da taj posao zna odraditi pohvalno, ali i masa koja iznosi tek okvirno tonu. A niti ne izgleda loše, osobito u novom specijalnom izdanju pod nazivom Racing Spirit, koje njeguje crno-crvenu tematiku i dolazi sa 17-colnim naplatcima obučenim u Michelin Pilot Sport 4 gume.