Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

Tomahawk – Električni super-automobil s najbržim ubrzanjem na svijetu?

Zaboravite sve što ste znali o električnim automobilima jer na scenu stupa monstruozni super-automobil koji iza sebe može ostaviti i legendarni Bugatti Veyron, Porsche 918 Spyder i pakleni Dodge Challenger SRT Demon.

Nova vizija super-automobila na električni pogon

Tko kaže da Kanađani ne znaju proizvesti dobar automobil?  Dokaz da itekako znaju i da su baš Kanađani ovim modelom letvicu podigli u nebesa i bacili rukavicu nešto razvikanijim i poznatijim proizvođačima je Tomahawk. Radi se o električnom super-automobilu koji može u prašini iza sebe ostaviti daleku mu rodbinu čija se žedna konjica napaja naftnim derivatima. Iako mu je ime, u odnosu na konkurenciju, pomalo nedorečeno performanse su i više nego očaravajuće.

Ima monstruozno ubrzanje

Za to su u prvom redu zaslužni elektromotori, točnije njih četiri, koji crpe energiju iz litij-ionskih baterija snage 100 kWh. Prema dostupnim informacijama, baterije omogućuju autonomiju vožnje od gotovo 600 kilometara što je za 100 kilometara više u usporedbi s jednim od  najprodavanijih električnih automobila, Teslom S, koji ima autonomiju od 500 kilometara. Elektromotori razvijaju snagu od 800 konjskih snaga pri 1.355 Nm okretnog momenta, a što omogućuje ubrzanje do stotke, kako navodi Insideevs, od samo 2.0 sekunde u sportskom programu vožnje! Koliko je ova brojka impresivna govori i činjenica kako Bugatti Veyron do stotke sprinta za 2.5 sekundi, a najljući konkurent, Tesla S za 2.3 sekunde.

Do sada je proizvedeno nekoliko prototipova

Ovakve performanse Tomahawk svrstavaju u sam vrh najbržih automobila svijeta. S druge strane, dizajn ne zaostaje za nekim od najseksi automobila današnjice, a kombinira zaobljene linije s prednjim farovima koji izgledaju i više nego simpatično. Iako će stražnji dio mnogima izgledati čudno, dizajnerski je cijela priča osmišljena vrlo atraktivno. Karoserija je izrađena od karbonskih vlakana ali unatoč tome ukupna masa je zaista pozamašna i iznosi 1.928 kilograma. Međutim, inženjeri su se potrudili i rasporedili je na osovine u omjeru 50:50. S druge strane, omjer snaga/masa iznosi 415 KS/tona, a sve skupa je rezultiralo silom od 1.2 g koja se javlja prilikom strelovitog ubrzanja.