Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

Lada napada GTI-segment tržišta

Ne, ovaj puta nije riječ o jednoj od tema iz rubrike auto-ironija, tj. u sklopu dijela portala u kojem se sprdam(o) sa svijetom automobila.
Ovaj puta je priča sasvim ozbiljna i realna, te Lada doista sprema još jednu u nizu revolucija na ruskom podneblju, odnosno omanju ofenzivu na segment tržišta u sklopu kojeg prevladavaju male dimenzije, niska potrošnja goriva i usmjerenost prema performansama i vozačkom guštu.

Lada Kalina NFR - automobil koji Ruse odvlači u neka nova vremena.
Lada Kalina NFR – automobil koji Ruse odvlači u neka nova vremena.
foto: Lada (Avto VAZ)

Lada – ta divna tvrtka koja tijekom cijelog svog životnog vijeka na tržište nudi hrpetine lima u kombinaciji s četiri kotača i volanom.
Tvrtka koja kao da je iz nekog razloga stavljena pod stakleno zvono i izolirana od vanjskog svijeta, te jedna od onih za koje šezdesete nikada nisu završile…sve do nedavno kada se tvrtka trgnula iz vlastite letargije i pokrenula u smjeru nekih boljih vremena.
Zapravo se metaforički može reći kako za Ladu više ne pušu samo crveni vjetrovi, već se meteorološka slika malčice promijenila nabolje.

Lada Vesta u civilnoj i trkaćoj verziji. Ah te sličnosti...
Lada Vesta u civilnoj i trkaćoj verziji. Ah te sličnosti…
foto: Lada (Avto VAZ)

S obzirom na to da se Lada već neko vrijeme manje-više uspješno bori u ringu WTCC-serije natjecanja s proizvođačima poput Honde, Volva i sličnih, zapravo je bilo samo pitanje vremena kada će s sa staze „borba“ preseliti u domenu ulice.
Doduše, Lada za taj „fajt“ umjesto modela Vesta planira iskoristiti model Kalina, ali to su već detalji oko kojih ne treba razbijati glavu.
Dapače, dovoljno je reći kako Lada Kalina dobiva sufiks NFR i time iz sasvim običnog automobila prerasta u malu cestovnu raketu koja za cilj ima konkurirati današnjim malim GTI-automobilima.

Ne izgleda loše, zar ne?!
Ne izgleda loše, zar ne?!
foto: Lada (Avto VAZ)

 

Brojke koje prate Kalinu NFR zapravo i nisu nešto pretjerano impresivne, jer se u krajnjoj liniji radi o četiri cilindra i ukupnoj zapremini motora od tek 1,6 litara, te bez dodatka bilo kakve forme umjetnog disanja, što sve zajedno rezultira sa snagom od tek 134 konja. No i to je dovoljno da bi se Kalina NFR odmakla od dosadašnjih verzija ovog modela i svojim kupcima za minimalnu cijenu ponudila određenu količinu performansi i guštanja za volanom.

Interijer se ne čini napravljenim od recikliranih boca.
Interijer se ne čini napravljenim od recikliranih boca.
foto: Lada (Avto VAZ)

Iz Lade dolaze informacije o nekih 9,2 sekundi do stotinu kilometara na sat, te o maksimalnoj brzini od 200 km/h, a sve to uz relativno pristojnu prosječnu potrošnju od 8,4 litara benzina na stotinu kilometara. Time Kalina NFR ispada relativno brzim automobilom koji iz vidokruga nije izgubio štedljivost kao atribut na koji današnji kupci poklanjaju sve više pažnje.
Doduše, vrijedi napomenuti kako su performanse ovog automobila i dalje zapele tamo negdje u devedesetim godinama prošlog stoljeća, no i to je pozitivan pomak s obzirom na činjenicu da su dosadašnji modeli često zapinjali u šezdesetima.
Dakle Lada s ovom varijacijom na temu modela Kalina definitivno radi dobar potez.

Generalno sivilo na ruski način.
Generalno sivilo na ruski način.
foto: Lada (Avto VAZ)

Što se tiče karoserije, šasije i opreme, ako je za vjerovati službenim objavama iz Lade, riječ je o automobilu koji ni po čemu ne zaostaje.
Šasija je (navodno) ojačana, upravljački sustav je unaprijeđen, a ovjes je dorađen kako bi se mogao nositi s viškom konja pod haubom.
Oprema izuzev vrata i volana s trubom podrazumijeva i ručni klima-uređaj, grijane retrovizore, isto tako grijana sportska sjedala i sustave koji pod skraćenicama EBD i ABS označavaju strujne krugove uz koje je lakše upravljati i kočiti. Nadalje je tu LED-ekran veličine četiri inča, koji u kombinaciji s četiri zvučnika predstavlja neku ruralnu varijaciju na temu infotainment-sustava, a tu je i nekolicina senzora koji upravljaju svjetlima, brisačima i sličnim detaljima koji se (automatski) pale i gase.
Dakle opreme neće nedostajati – pogotovo ako se u obzir uzmu dosadašnji nivoi opremljenosti Ladinih modela za koje je i treće stop-svjetlo bilo ravno znanstvenoj fantastici.

In madr Raša vi diskavrd erbegz!
In madr Raša vi diskavrd erbegz!
foto: Lada (Avto VAZ)

Tijekom ove godine Lada na tržište planira ponuditi tek pedeset primjeraka ovog „sportskog“ modela – i to po cijeni od nekih 12,000 eura.
Razlozi za takvu odluku nisu poznati, no za pretpostaviti je da Rusi na takav način samo pokušavaju igrati sigurno, te ispitati tržište prije nego se odluče na neku veću seriju.
Što se mene tiče to je ispravan potez, jer ako ćemo realno, Lada Kalina NFR usprkos svojoj nazivno sportskoj orijentaciji u domeni današnjih malih gradskih jurilica baš i nema što tražiti.
Uostalom, ako se samo sjetimo Fordove Fieste ST, Renault Clia RS, Volkswagenovog modela Polo GTI ili pak Suzuki Swifta s istom oznakom, postaje jasna sva problematika ove priče, zar ne?!
Stoga ovaj Ladin potez ima smisla, jer usprkos niskoj cijeni i dalje postoji šansa da Kalina NFR zbog loše prodaje svoj životni vijek prekine i prije nego je počeo kako treba.
Nadam se da to neće biti slučaj, ali garancija za uspjeh nema, pa je sve što mogu reći na tu temu tek „счастливо Лада“.

Stražnji kraj malčice podsjeća na Ford Fiestu, zar ne?!
Stražnji kraj malčice podsjeća na Ford Fiestu, zar ne?!
foto: Lada (Avto VAZ)