Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

Ferrari 308 Georgea Barrisa nije po svačijem ukusu

Vjerujemo da uopće nije loš osjećaj biti član nekog ekskluzivnog kluba kao što je to onaj koji okuplja vlasnike Ferrarijevih automobila, no s druge strane prokletstvo leži u tome što se u takvom društvu vaš konkretan primjerak vrlo lako stopi s masom, pa osjećaj da posjedujete nešto izvanredno pomalo blijedi.

Ferrari 308 GTS by Barris Kustom Shop
Ferrari 308 GTS by Barris Kustom Shop

Nemojte vjerovati nama, mi bismo se rado borili s takvim problemima. To su riječi Georgea Barrisa, koji je u 40-im godinama prošlog stoljeća u Los Angelesu otvorio radionicu za modificiranje automobila i ubrzo nakon toga postao poznat po svom doprinosu spajanju hot-rod scene s američkom popularnom kulturom. Naime, okolnost da je svoj talent iz dana u dan prezentirao u blizini Hollywooda značila je da će prije ili kasnije njegov rad i smisao za stiliziranjem automobila primijetiti menadžeri iz filmske industrije, a tako je i bilo. Barris Kustom Shop, kako se zvala njegova radionica, vrlo je brzo započeo suradnju s Hollywoodom, a automobili posebno prerađivani za pojavu na velikom ekranu izlazili su jedan za drugim. S vremenom će ime Barris postati priznato i cijenjeno u krugovima slavnih osoba, a u njegovom opusu radova naći će se filmske automobilske legende poput originalnog Batmobilea iz 1966. godine i KITT-a iz televizijske serije Knight Rider. Pitate se gdje je tu Ferrari iz uvodnog ulomka?

Ferrari 308 GTS by Barris Kustom Shop
Ferrari 308 GTS by Barris Kustom Shop

Kako je Barrisova ljubav prema specijalno prerađenim automobilima sezala daleko izvan sfere biznisa, brojne je modele preradio za osobnu upotrebu i upravo nas ta činjenica dovodi do modela 308 GTS iz 1978. godine, koji se nalazi na priloženim fotografijama. S ciljem da se njegov automobil izdvoji od ostalih Ferrarija, Barris je uzeo predivno Pininfarinino djelo i podvrgnuo ga tretmanu prema vlastitom ukusu, koji naravno ne mora nužno ići ruku pod ruku s uvjerenjem da klasične talijanske supersportaše ne treba mijenjati ni u kojem smislu. Budući da je Barris cijelu svoju karijeru i život posvetio modificiranju automobila s posebnim naglaskom stavljenim na ono oku vidljivo, ne možemo mu zamjeriti što je upleo svoje prste i u Ferrari koji izgleda fantastično onako kako je napustio tvornicu. Ipak mu je nedostajalo onog „kustom” (namjerno pisano slovom k, kako je to Barris svojedobno popularizirao) štiha koji bi ga učinio dovoljno jedinstvenim u očima ovog umjetnika, po mnogima.

Ferrari 308 GTS by Barris Kustom Shop
Ferrari 308 GTS by Barris Kustom Shop

Za početak, konkretan 308 dobio je značajna proširenja koja su osigurala prostor za još šire kotače s BBS RS naplatcima, a karakteristična pop-up svjetla odbačena su u korist normalnih pokrivala boje jantara po uzoru na 512 Berlinettu, dok su glavna svjetla prebačena u branik iza nove maske. Ugrađen je duboki donji spojler, dok je kompletan stražnji kraj revidiran u Barrisovom prepoznatljivom stilu. Originalan pristup modificiranju automobila ovdje je kulminirao zanimljivom kombinacijom boja sa zlatnim gornjim dijelom i bakrenom donjom polovicom, koje odvajaju tanke linije u bojama talijanske zastave. Izmjenama eksterijera ova prerada nije dovršena, već je Barrisov smisao za lijepo itekako našao svoj put u interijer, koji je prošao tretman digitalizacije i dobio novu instrumentnu ploču i središnju konzolu, presvlake sjedala ponovno s motivom talijanske zastave, zlatne umetke na Nardijevom upravljaču i ostatku interijera, dok je na popis ugrađenih gadgeta pridodan telefon, Sonyjev televizor, Kenwoodov audio sustav, ali i kamera za vožnju unatrag.

Ferrari 308 GTS by Barris Kustom Shop

Svidio vam se ili ne, ovaj je Ferrari 308, izrađen tako da bez sumnje polarizira mišljenja i pokrene diskusiju o tome što je tolerantno kada u pitanje dođe modificiranje klasičnih supersportskih automobila, u potrazi za novim vlasnikom. Isti će u zamjenu za 200.000 dolara dobiti unikatan model s manje od 13.000 prijeđenih kilometara, čija se mehanika nalazi u idealnom stanju, a ujedno ima i vrlo zanimljivu povijest.