Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

Što reći osim bravo Toyota!

Možda se činilo da smo bez posebnog razloga najavljivali ponovni ulazak Toyote u svijet blata i prašine, ali ovim se rezultatom potvrdilo da smo imali itekako puno razloga za to.
Uglavnom, zbog te vidovitosti i čitanja budućnosti po završetku pisanja ovog teksta neki od nas odlaze uplatiti LOTO.

Toyota Yaris WRC - pobjeda nakon skoro dva desetljeća.
Toyota Yaris WRC – pobjeda nakon skoro dva desetljeća.

Toyota Yaris – automobil koji izuzev malenih gabarita unutar konkurencije i nema nekih pretjerano vidljivih atributa. To je u pravilu automobil za sve one kojima se ne da parkirati veliki automobil, te svoje vozačke eskapade većinom proživljavaju u gradu, vozeći se od točke „A“ do točke „B“ (odnosno od kuće na posao i obrnuto).
No iz nekog (zapravo vrlo očitog) razloga je Toyota odlučila prekvalificirati Yaris iz gradskog u trkaći automobil, te ga u najkraćem mogućem vremenskom roku gurnuti u blato i prašinu svjetskog prvenstva u Rallyju, pa je tom prigodom nastao Yaris WRC.
Da…sufiks (tj. oznaka) nazivu modela baš i nije pretjerano inventivan, ali je barem konkretan, pa zamjerke nema.

"Baza" za Rally-monstruma izgleda ovako.
“Baza” za Rally-monstruma izgleda ovako.
foto: Toyota

Dakle Yaris WRC samom svojom pojavom jasno daje na znanje kako s cestovnim gradskim potrkalom i nema neke pretjerane veze. Čak i ako zanemarimo naljepnice i sponzorske oznake uzduž i poprijeko automobila, predimenzionirani aerodinamički dodaci zajedno s povišenom karoserijom i povećanim radijusom rubnjaka istog momenta daju do znanja kako je ovo automobil koji s onim cestovnim dijeli tek jedan dio naziva i osnovni oblik karoserije. Samim time je i klincima u prvom osnovne jasno kako se radi o pravom punokrvnom trkaču koji je stvoren samo iz jednog razloga – da samelje konkurenciju i uz glasan „Banzai“ iz minute u minutu grabi prema pobjedničkom tronu svake od pojedinih etapa natjecanja.
Uostalom, to je i logično, jer čemu uopće razvijati trkaći automobil ako prvo mjesto na tronu najboljih nije u najužem vidokrugu?

Snijeg, led i plesanje po šumi...
Snijeg, led i plesanje po šumi…

Inicijalni testovi su osim gromoglasnih urlika i vrištanja iz ispušnog sustava malo-pomalo pokazivali da Toyota Yaris WRC doista ima što tražiti u sklopu najuže konkurencije unutar svjetskog prvenstva u Rallyju. Jari-Matti Latvala je zajedno sa stručnjacima iz TMG-a odradio mali milijun treninga na raznoraznim površinama i podlogama, ne bi li Yaris za ulazak u sezonu bio apsolutno spreman. No za potvrdu truda vozača, inženjera i prateće ekipe ipak je bilo potrebno odraditi i „vatreno krštenje“, pa je aktualna sezona za mnoge jedva dočekana.

Yaris WRC kao junak fotografije zbog kakvih ekolozi dobivaju mlade.
Yaris WRC kao junak fotografije zbog kakvih ekolozi dobivaju mlade.

Prva etapa već je poslovično održana u obliku legendarnog i planetarno poznatog Rallyja Monte Carlo i tu je Yaris WRC pokazao itekako visok stupanj spremnosti. Po završetku Rallyja osvojeno je treće mjesto trona, te je time Toyota pokazala zube, ali to je treće mjesto praktički zanemarivo u usporedbi s najnovijim uspjehom koji je Yaris WRC zabilježio prije nekoliko dana.
Naime, prije nekoliko dana je završila ovogodišnja etapa svjetskog prvenstva u Rallyju vožena kroz snijegom prekrivene staze i stazice u Švedskoj. Time je za Yaris WRC u smislu podloge ovo bio popravni ispit, ali je na kraju cijele priče ispalo kako je Švedska zapravo ispala poljem demonstracije sile, jer je Jari-Matti Latvala za volanom Yarisa bez većih problema osvojio prvo mjesto u ukupnom poretku ispred dvije Ford Fieste WRC.

Celica GT-Four (ST-185) posljednji je Toyotin osvajač.
Celica GT-Four (ST-185) posljednji je Toyotin osvajač.

Time je s jedne strane potvrđeno kako Yaris WRC apsolutno ima što tražiti unutar ovogodišnje konkurencije konstruktora, ali s druge se time nakon punih 18 godina svim ljubiteljima Toyote i Rallyja daje razloga za ozareno lice i širok osmijeh, jer Toyota još od 1999. godine nije zabilježila niti jednu pobjedu u tom svijetu prljavštine i oktana.

Komentar na ovu fotografiju nije potreban, zar ne?!
Komentar na ovu fotografiju nije potreban, zar ne?!

Pobjednik švedskog Rallyja, Jari-Matti Latvala nije skrivao oduševljenje, te je na kratkoj pressici izjavio kako „Hvala timu. Hvala navijačima. Nevjerojatno je da sam uspio pobijediti već na drugom Rallyju sezone i nevjerojatno sam sretan zbog toga.
Sad smo super-motivirani za nastavak sezone i ne mogu dočekati sljedeći Rally u Meksiku.
Fantastičan je osjećaj pobijediti ovako sigurno, ali mi je svejedno žao što je Thierry Neuville izgubio prednost tijekom predzadnjeg dana natjecanja. Dogodilo mi se to i mogu suosjećati s takvim razvojem situacije.
Svjesni smo da je ovoj pobjedi pomogla i sreća, ali ćemo se sada još više usredotočiti na razvoj automobila i zadani cilj unutar sezone“.

Naravno da je tom zadnjom rečenicom Latvala podrazumijevao pobjedu u ukupnom plasmanu vozača i konstruktora, a to bi pak bilo nešto doista posebno s obzirom na činjenicu kako za Toyotu sezona nije tako završila još davne 1994. godine, kada je Toyota osvojila naslov prvaka među konstruktorima, a Didier Auriol kao vozač.
…a nama ne preostaje drugo, nego nasmijati se i poželjeti im svu sreću. Zaslužili su je.

Nad Toyotom definitivno sija sunce...
Nad Toyotom definitivno sija sunce…