Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

BMW-ov najnoviji „pozer“ – M4 CS

Već se mjesecima znalo da će BMW kad-tad naći mjesta za guranje još jedne varijacije na temu modela M4 na tržište…

BMW M4 CS - stane u svaku rupu.
BMW M4 CS – stane u svaku rupu.
foto: BMW

Znam da će me BMW-entuzijasti već u samom početku ovog teksta zamrziti, no BMW već godinama ne proizvodi prave vozačke automobile. Možda se na papiru ne čini tako, jer je svaki BMW s oznakom „M“ mnogima itekako poseban, ali u pravilu ta priča jedino na papiru i može preživjeti, jer su u praksi stvari posložene malo drugačije.
Konkretno, u vožnji današnji BMW M3 za razliku od onih nekad aktualnih generacija te verzije modela ima samo dva moda upravljanja – „Ne znam voziti“ i „Želim se ubiti“.
Ovaj prvi služi ljudima koji imaju novaca i vole da se to vidi, ali s druge strane nemaju vozačkih kvaliteta, pa njihovi primjerci novih „M“ modela najčešće izgledaju najuvjerljivije dok stoje ispred nekog pomodnog lokala.
Drugi pak služi za ljude kojima ne smeta vječna i apsolutna borba s nedostatkom „gripa“, te se sa svojim primjercima ovih automobila hrvaju po zavojima i svaku sekundu proživljavaju kao da im je zadnja.
Stoga BMW-ovi M-modeli već odavno nisu „Ultimate Driving Machine“, već bi im bolje stajali slogani poput „Ultimative Fashion Statement“ ili pak „Ultimative Crashing Machine“.

Eto, pa me mrzite…

BMW M4 - osnova.
BMW M4 – osnova.
foto: BMW Press Release

BMW M4 na tržištu je već neko vrijeme i osim inicijalnog popunjavanja rupa među brojkama modela iz ponude predstavlja najbržu varijaciju na temu „trojke“. Kako to najčešće biva, prije nekog kraćeg vremena se ekipa unutar zidova M-divizije poigrala s nekim dijelovima, pa je nastao i M4 GTS – najluđa, najbrža i najskuplja BMW-ova M-igračka svih vremena.
Dotična izvedenica kao osnovnu ideju (ili bolje rečeno marketinšku kampanju) ima pratiti „zlatne dane“ tog slavnog bavarskog proizvođača, te u rukama profesionalaca postavljati rekorde na pojedinim svjetski poznatim stazama. No istovremeno je jasno kako M4 GTS nije namijenjen za prodaju profesionalcima, već amaterima koji se vole hvaliti da su profesionalci, te jurišati po cesti i stazi nevezano uz vrijeme, mjesto i publiku.
To naravno nije ništa krivo i loše, ali usprkos svemu što M4 GTS jest, onaj „duh mašine“ u sklopu tog automobila jednostavno više nije ono što je bio i usporedbe s nekadašnjim BMW-ovim generacijama M-trojke praktički da i nema.

BMW M4 GTS - pretjerivanje.
BMW M4 GTS – pretjerivanje.
foto: BMW

Iako „Ultimativni M4“ doista ima krizu identiteta i na tržište dolazi s pomalo krivim atributima, to nisu najveći problemi vezani uz njega. Problem nije ni u ekstremno paprenoj cijeni, već u limitiranoj seriji u sklopu koje je proizvedeno tek nekih 700 primjeraka, pa M4 GTS zapravo ne treba gledati kao na automobil koji očarava auto-entuzijaste, već na jedan od onih koji očaravaju prekupce i kolekcionare.
Stoga je BMW po tom pitanju nešto morao napraviti…

…a to nešto upravo je predstavljeno svijetu i naziva se M4 CS.

BMW M4 CS - zlatna sredina.
BMW M4 CS – zlatna sredina.
foto: BMW

BMW M4 CS u bazi je nešto jači „običan“ M4 s Competition paketom, odnosno nešto slabiji M4 GTS. Time je po zlatnom pravilu popunjavanja rupa u ponudi M4 CS zapravo sjeo u sredinu ponude ovog modela, tj. njegove M-varijacije na temu.
U smislu tehnologije, izuzev i dan-danas neshvatljivog sustava vodenog hlađenja Turbo-punjača i još manje shvatljive ideje vezane uz procesor zvuka, M4 CS je apsolutno napredan i zanimljiv automobil. No u BMW-ovom pojmovnom rječniku to ne znači ništa pretjerano bitno, u praksi pokazuje da ovaj automobil zapravo nije sve ono što bi mogao biti, jer za to jednostavno nije bilo potrebe. Dakle, M4 CS je doista još jedan od onih automobila koji svoje postojanje mogu prije zahvaliti odjelima marketinga i prodaje, nego onima koje naseljavaju mehaničari, inženjeri i entuzijasti prema brzini i performansama.

Interijer je...hmmm...atipičan i tipičan u isto vrijeme.
Interijer je…hmmm…atipičan i tipičan u isto vrijeme.
foto: BMW

E sad…kako to obično biva, na red su stigle i brojke koje ovaj automobil krase, ali s obzirom na to da dotične brojke nikome ne znače nešto pretjerano puno, radije ću ih malčice preokrenuti i orijentirati prema zdravom razumu. A u toj domeni ovaj automobil ispada apsolutno besmislenim, ma koliko se u BMW-u trudili svijetu objasniti da to nije tako.
Pa da ne duljim, evo i brojki:

29 konja više od „običnog“ M4
10 konja više od M4 s Competition paketom
50 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) više od „običnog“ M4, što vrijedi i za onaj s Competition paketom (jer mu više „njutna“ očito nije trebalo)
32 kilograma manje od „običnog“ M4
10 kilograma manje od M4 s Competition paketom

Motor i dalje izgleda plastično.
Motor i dalje izgleda plastično.
foto: BMW

Sve te brojke govore dovoljno same za sebe i ove izvedenice „em četvorke“ čine to što jest (a još uvijek se pitam što bi to konkretno bilo), no kako bi duhovi brzina bili mirni, spomenuo bih još i maksimalnu brzinu i ubrzanje.
Što se maksimalne brzine tiče, tu je stanje identično kao i do sada, jer je M4 CS poput svoje slabije i deblje braće limitiran na 278 km/h. Ta mi brojka ni dan-danas nije jasna, ali neka im bude.
Ubrzanje za M4 CS je ipak nešto uvjerljivije, jer M4 CS do stotke ubrzava nekih 0,3 sekunde brže od onog s kojim se M4 s Competition paketom može pohvaliti. Dakle razlike u tom dijelu skoro su minorne, ali i opet – neka im bude.

Dramatična fotografija, zar ne?!
Dramatična fotografija, zar ne?!
foto: BMW

U BMW-u se kunu u 7:38, odnosno u vrijeme postavljeno na ´Ringu tijekom službenog testiranja automobila, čime je ovaj BMW-ov model izjednačen s Porscheom 911 Carrera S (što je očito bio i cilj), no svejedno sporiji od jačeg brata s oznakom GTS, koji je tijekom testiranja ostvario vrijeme prolaska staze za 7:27.88. Time ste sigurno fascinirani, zar ne?!
…ali domena zdrave logike ipak se treba nastaviti, pa je red da se sva ta fascinacija prekine jednim pomalo retoričkim pitanjem…

Koliko biste platili ovaj automobil?
Razmislite dobro i uzmite u obzir da „bazni“ M4 u Njemačkoj košta nekih 76,700 eura.

Vidite li razlike u detaljima?
Vidite li razlike u detaljima?
foto: BMW

Ako vam je imaginarna brojka u glavi došla do 100,000 eura, to je super, no posegnite još malo u imaginarni novčanik, jer BMW u Njemačkoj za ovaj automobil traži 116,900 eura, odnosno preko 40,000 eura više od cijene koju su ovaj automobil po izlasku na tržište plaćali njegovi kupci.
…a sad pogledajte gore prema navedenim brojkama i pokušajte sami sebi objasniti što je to konkretno BMW naplatio dodatnih 40,000 eura.

Poseban automobil? I da i ne...
Poseban automobil? I da i ne…
foto: BMW

Optičke dodatke čija je razlika u odnosu na original laiku neprimjetna? Nekoliko „novih“ boja karoserije (Lime Rock Grey Metallic, Alpine White, Sn Marino Blue Metallic, Sapphire Black Metallic i Frozen Dark Blue II)? 20-inčni kotači „novog“ dezena? Sitne dorade na ovjesu, (opcionalne) karbon-keramičke kočnice s kliještima polakiranim u zlatnu boju, ili pak 80-milimetarski nastavci ispušnog sustava (kakve onako za usporedbu ima i M4 s Competition paketom)?
Je li možda stvar u 29 konja više (što dobijete ako se samo rukujete s osobom koja inače „čipira“ automobile i od toga živi) ili pak u 50 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) viška u odnosu na dosadašnje varijacije na temu modela M4 (ako izuzmemo GTS-verziju)?
Ozbiljno – možete li doista pronaći razloga za bacanje 40,000 eura na automobil kojem je jedina ideja biti u sredini i popunjavati rupu između ponude i potražnje na tržištu?
Ja najiskrenije ne mogu, koliko god da mi se M4 sam po sebi dopada.

Trik pitanje: M4 Competition pack ili M4 CS?
Trik pitanje: M4 Competition pack ili M4 CS?
foto: BMW

BMW tijekom stvaranja ovog automobila možda jest imao dobru ideju. Možda je M4 CS doista zamišljen kao „Ultimativni vozački stroj“, ali vezano uz ovaj automobil izuzev njegove cijene nema ničeg ultimativnog.
Da, ponešto je bolji od „običnih“ varijacija na temu modela i u praksi je (tj. u rukama profesionalaca) uvjerljiviji i brži na stazi. No sve su te razlike previše male da bi se itko normalan s ovim automobilom uopće zamarao i to je materijalno stanje stvari.
I da…sektaši kojima BMW predstavlja „sveti gral“ ili neku drugu polu-retardiranu floskulu vjerojatno u ovom momentu već bruse noževe i planiraju desant na redakciju našeg malenog internetskog portala posvećenog svijetu automobila.
Neki pak vjerojatno samo psuju i pripremaju prste za razbacivanje uvreda na našim Facebook stranicama, što je njihovo demokratsko pravo. No apsolutno sam siguran da svi oni nisu probali što BMW M4 već u svojoj „baznoj“ izvedbi može, ili bolje rečeno ne može – biti automobil koji je moguće voziti bez „S“ licence na Gran Turismu, te jedan od onih koji slijepo prate BMW-ovu tradiciju unutar domene auto-sporta, a ne onu koja podrazumijeva objavljivanje fotografija na Instagramu.

…a ako mi ne vjerujete, samo svratite do lokalnog BMW-koncesionara i zatražite probnu vožnju kada se BMW M4 CS pojavi i u našim krajevima – siguran sam da je nećete dobiti.

Odlazak u neki novi sumrak...
Odlazak u neki novi sumrak…
foto: BMW

 

MOGLO BI VAS JOŠ ZANIMATI I: Ovo je najbolji ovlašteni BMW servis u Hrvatskoj!