Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

VOZILI SMO: Porsche 718 Boxster S nije za one slabijeg srca

PORSCHE IZMEĐU JUČER I SUTRA Nakon 25 godina prvi put ponovno s četverocilindarskim motorom i posve digitaliziran – razjasnit ćemo da li u Boxsteru to ide zajedno

test-vozili-smo-porsche-718-boxer-sportski-automobil-005

POVIJEST je nešto na što su u Porscheu jako ponosni. No dobro, ne na svu povijest. Četverocilindraše od 924 pa sve do 968 u Zuffenhausenu bi rado izbrisali iz sjećanja.  Automobili su bili ekonomski uspješni i vozili cestama u stotinama tisuća primjeraka – ali su kao jeftina sportska vozila štetili imidžu marke. „Porsche za kućanice“ bio je samo jedan od čak blagonaklonih nadimaka.

Već prije 60 godina postojao je 718, trkaća inačica slavnog 550 Spydera

Usprkos tome povijest se ponavlja. Novi Boxster pokreće prvi četverocilindarski motor nakon 1991. – prošla su vremena šesterocilindarskog atmosferskog stroja. Sve stroži propisi za ispušne plinove i manjak prostora za ugradnju prisilili su konstruktore na ovaj odvažan korak. Najzanimljivija pitanja su može li to dobro proći te kakav je zvuk? Da skratimo, sve je odlično – i zvuči itekako obećavajuće premda i neobično.

Apple na kotačima: Na novom dodirnom zaslonu mogu se prikazivati zasloni pametnih telefonatest-vozili-smo-porsche-718-boxer-sportski-automobil-004

Krenimo od početka. Isprva ništa posebno ne upada u oči. Iako Porsche označava Boxster kao posve nov automobil, vizualno se temelji na aktualnom modelu – premda je, osim prednjeg poklopca, svaki limeni dio promijenjen. Nije važno je li riječ o novom automobilu ili temeljitom dotjerivanju: Boxster izgleda svježe i suvremeno, stražnji kraj s crnom vrpcom kao povezni element između stražnjih svjetala pokazuje put u budućnost.

Panamera Sport Turismo i novi Cayenne dobivaju sličan dizajn stražnjega kraja. U kabini ista slika, na prvi pogled ništa novo. Sve dok oko ne zamijeti male detalje: zaslon navigacijskog sustava veći je nego dosad, Boxster je posve umrežen, i s internetom (prometne informacije u stvarnom vremenu) i s pametnim telefonima.

Suvremeni klasik: Novi Boxster mami tipičnim proporcijama automobila sa središnje smještenim motorom.

test-vozili-smo-porsche-718-boxer-sportski-automobil-002

Međutim, mnogo zanimljiviji je motor. Okrećemo ključ – naravno, nalazi se s lijeve strane upravljača – i četverocilindraš se budi. Tako glasno da će susjedi mrziti vaš nov automobil. Međutim, nakon samo nekoliko sekundi bokser ulazi u smiren prazan hod, mrmlja slično Bubi.

Ubacujemo prvu brzinu – i krećemo! Već nakon nekoliko metara zamjećujemo da se Boxster drukčije kreće, naime turbomotor raspolaže s mnogo više okretnog momenta na nižim okretajima, već malo iznad praznog hoda snažno povuče i ne trebaju mu tako visoki okretaji kao starom šesterocilindrašu. Tako posve opušteno surfa kroz svakidašnjicu na valu okretnog momenta, s ležerno brundajućim motorom straga.

Na otvorenim cestama Boxster sa i bez krova u svojem elementu

test-vozili-smo-porsche-718-boxer-sportski-automobil-006

Međutim, Porsche ne bi bio Porsche da Boxster ne zna i posve drukčije. Novi okretni kotačić na malom kolu upravljača postavite na „S“ i roadster osjetno očvrsne. Motor se sada vrti na većem broju okretaja, ovjes više ne zaglađuje svaku malu neravninu, a upravljač reagira oštrije nego prije.

Istinsko slavlje za ljubitelje sportskih vozila Porsche nudi u postavci „S+” – Boxster se gotovo grozničavo uspinje ljestvicom okretaja i ležerno ubrzava do iznad 7000 okretaja u  minuti. Najkasnije sada osjetit ćete značajnu razliku u odnosu na stari motor.

Porsche nudi 718 s dva različita bokser motora. U osnovnom modelu sa 2 litre obujma (300 KS) te u Boxsteru S sa 2,5 litra obujma (350 KS).

Četverocilindraš jednostavno jače vibrira nego šesterocilindraš – iako bi se zbog svog načela konstrukcije trebao ubrajati u četverocilindraše najmirnijeg rada. Usto Boxster sad ispušta posve nove tonove, negdje između vruće Bube i tunirane kosilice, pomalo nalik Subaru Imprezi. Posve drukčije nego dosad, ali bez sumnje simpatično.

Težak izbor: Četiri različita programa vožnje od nježnog („0“) do jako grubog („S“)

test-vozili-smo-porsche-718-boxer-sportski-automobil-007

Nasuprot tome, pri namještanju ovjesa samo će istinski poznavatelji marke uočiti razliku spram sadašnjeg modela. Hod aktivnog ovjesa malo je dulji nego prije, u postavci za udobnost manje pahuljast nego dosad, u sportskoj postavci čvršći i precizniji – dakle, istinski sportski automobil.

Mjesto u povijesti kao prvi Porsche novog doba s četverocilindrašem 718 Boxster već je osigurao. Toga će se u Zuffenhausenu za nekoliko godina rado prisjećati.

ZAKLJUČAK

Istinski Porsche s četverocilindarskim motorom? Isprva smo bili skeptični, ali smo nakon prve vožnje priznali da je Boxster postao bolji, vlada i svakidašnjicom i trkaćom stazom. Ne samo usprkos novog motora – nego upravo zbog njega.

test-vozili-smo-porsche-718-boxer-sportski-automobil-008

Još se neke zanimljivosti vežu uz novi 718:

– Prvi se put ispušni plinovi svih cilindara odvode zajedno, prije nego što prostruje kroz turbopunjač i katalizator.
– Injektor smješten u sredinu uz svjećicu za paljenje poboljšava izgaranje.
– Kao i 911 Turbo, S raspolaže turbopunjačem s varijabilnom geometrijom.
– Novo, posve varijabilno upravljanje ventilima („Variocam Plus”) na usisu i ispušnoj grani.

Porsche 718 Boxster S

Motor Četverocilindarski bokser, turbo, središnje smješten * Obujam 2497 cm³ * Snaga 257 kW (350 KS) pri 6500 o/min * Najveći okretni moment 420 Nm pri 1900 o/min * Najveća brzina 285 km/h * 0–100 km/h 4,4 s * Pogon stražnji/automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, 7 stupnjeva prijenosa * Spremnik goriva 64 l * D/Š/V 4379/1801/1280 mm * Prtljažnik sprijeda 150/straga 125 l * Težina praznog vozila 1385 kg * EU norma 7,3 l supera plus/100 km * Emisija CO2 167 g/km * Cijena nepoznata