Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

USPOREDNI TEST: Audi A4 Avant i njegovi vječiti suparnici

usporedni-test-vozili-smo-mercedes-c-audi-a4-bmw-3-benzinac-sport-340i-c450-tfsi-011

Sa svježom tehnikom novi je Audi A4 za petama BMW trojki i Mercedesu C-klase

Katkad ste, dragi čitatelji, vrlo strogi. Kad je Audi pokazao prve fotografije novog A4, odmah su se začule kritike. Vaši su se komentari kretali od „pa to je samo dotjerivanje“ preko „dorađene dosade“, pa sve do „a gdje je tu napredak?“

I doista, novi A4 automobil je za drugi pogled. Napredak se vizualno jako teško prepoznaje. Ništa čudno, jer je taj model za financijski uspjeh marke iz Ingolstadta važniji od bilo kojeg drugog. Kao i u slučaju VW Golfa ili Porschea 911 eksperimenti su zabranjeni – a isto vrijedi i za BMW trojku. Ona je nedavno dotjerana i, kao što vidite, ništa ne vidite. Ili barem ne mnogo. Nova prednja svjetla s LED tehnikom, druga grafika stražnjih svjetala i nekoliko malih promjena u kabini mora biti dovoljno za dobru formu trojke i u sljedećoj godini.

usporedni-test-vozili-smo-mercedes-c-audi-a4-bmw-3-benzinac-sport-340i-c450-tfsi-001

Drukčije je s C klasom. Nakon prošlogodišnje promjene modela mnogo se razlikuje od prethodnika – da se uklopi u novu Mercedesovu dizajnersku liniju.

Dakle, glavno pitanje glasi: tko je i s kojim konceptom ispred ostalih? Još nismo mogli voziti karavansku inačicu A4, tu mogućnost Audi isključuje do listopada. Međutim, za vizualnu smo usporedbu ekskluzivno dobili novi Avant.

Posve statički, A4 stvarno je dobio na formatu. Glede ponude prostora tri se konkurenta ne razlikuju mnogo. Audi je zamjetno narastao, posebice njegov međuosovinski razmak. Kabina je veća za oko 17 milimetara, prostor za noge straga za čak 23 milimetara. U Ingolstadtu zato govore o najduljoj kabini te klase. U teoriji to je možda točno, ali je u praksi A4 na razini suparnika.

usporedni-test-vozili-smo-mercedes-c-audi-a4-bmw-3-benzinac-sport-340i-c450-tfsi-002

U svakom slučaju, vremena u kojima je premium srednja klasa nudila manje mjesta straga od ponekog kompakta danas su prošlost. U sva tri modela čak i visoki putnici mogu na stražnjoj klupi udobno izdržati dulje vožnje. Velikih razlika nema ni gleda obujma prtljažnika, tri otmjena karavana sličnija su no ikad. Audi s 505 litara nudi tek malo više od BMW-a (495 litara) i Mercedesa (490 litara) – dakle, tu nema veće prednosti.

Slično je i u prvom redu. Tu je Audi morao nadoknađivati jer je stari A4 jednostavno zaostajao – i glede izbora materijala i glede koncepta rukovanja. Za razliku od suzdržanosti pri obnovi karoserije, Audi se ovdje odvažio na velik korak. Digitalni kokpit ne izgleda samo futuristički nego se nakon kraćeg navikavanja njime i odlično rukuje. Svejedno je li tipke na kolu upravljača, touchpad ili izvrsno govorno upravljanje: s novim A4 izvrsno se snalazite.

usporedni-test-vozili-smo-mercedes-c-audi-a4-bmw-3-benzinac-sport-340i-c450-tfsi-010

Audi nije zaboravio ni klasične vrline. Materijali su kvalitetni, a čak su i u našem predserijskom vozilu vrhunski izrađeni do u zadnjeg kutka. Usto se sada ubraja u prvu ligu i glede umrežavanja. Novi A4 ima brzi LTE internet, a za navigaciju skrbi Google Maps. Audi je umrežen i s vozačevim pametnim telefonom. Može prikazivati aplikacije na sada čvrsto ugrađenom zaslonu, neovisno o sustavu rada mobitela.

Nova trojka to još ne može, ali je u odnosu na stari model mnogo dobila. Ponajprije glede izbora materijala koji pristaju uz visoke cijene. Multimedijski je sustav je prerađen i sada, kao i Audi, iskorištava brz pristup internetu. Drukčije nego u Ingolstadtu, BMW je izgradio vlastitu trgovinu aplikacijama, pa izostanak umrežavanja s pametnim telefonima gubi na važnosti.

usporedni-test-vozili-smo-mercedes-c-audi-a4-bmw-3-benzinac-sport-340i-c450-tfsi-007

Mercedes s lakoćom dostiže visoku razinu svojih konkurenata. Kabina uređena u salonskom stilu odiše visokom kvalitetom, ali se rukovanje touchpadom ili upravljačkim gubom ne odvija tako intuitivno kao u konkurenata.

Najveće razlike među tri automobila postoje glede izbora motora. BMW u novoj trojki prvi put kreće s trocilindarskim benzincem. Benz postoji i kao plug-in hibrid čije se baterije mogu napuniti i na utičnici, a Audi se zasad odriče velikih benzinaca s više od 300 KS. Glede vrhunskih motora konkurenti su ponovno složni, svi su motori na papiru začuđujuće slični, sve do u nekoliko desetinki iza zareza.

Kao i cijene. BMW počinje kao 316d sa 116 KS te košta oko 285.000 kuna. Benz se kao C180 sa 115 KS nudi od 275.000 kuna – a Audi bi svoju avanturu trebao započeti s 2.0 TDI izvedbom snage 150 KS s cijenom od 284.708 kuna.

Ova usporedba pokazuje da su tri karavana sličnija nego ikad prije. Bit će teško odrediti pobjednika.

usporedni-test-vozili-smo-mercedes-c-audi-a4-bmw-3-benzinac-sport-340i-c450-tfsi-012

ZAKLJUČAK

UVIJEK JE BILO NAPETO, ali još nikada baš ovako. Pobjednik je kupac: sva tri karavana dostižu ekstremno visoku razinu, istinski nedostaci ne mogu se prepoznati. Iznenađuje ponajprije tehnička razina: mnogo od onoga što je do prije nekoliko godina bilo rezervirano za luksuznu klasu, sada se podrazumijeva.

 

NOVI KARAVANI SREDNJE KLASE

Audi A4 Avant nalikuje svojem prethodniku

Duljina: 4725 mm

Širina; 2022 mm

Visina: 1434 mm

Malen izbor motora

Novi A4 stigao je na tržište u studenome, isprva s najvažnijim motorima. Tri benzinska i četiri dizelska, snage između 150 i 272 KS. Potrošnja je u odnosu na prethodnika 21 posto manja. No cijene za Avanta još nisu poznate – ne bi trebale previše odstupati, trebale bi biti slične aktualnima.

usporedni-test-vozili-smo-mercedes-c-audi-a4-bmw-3-benzinac-sport-340i-c450-tfsi-005

BMW 3 Touring prvi put kao trocilindraš.

Duljina: 4633 mm

Širina: 2031 mm

Visina: 1434 mm

Nedostaje samo jedan M3

S iznimkom M3, i za Touring se nude svi motori limuzine koji isporučuju između 116 i 326 KS. U 318i prvi se put nudi trocilindraš, 340i s 326 KS zamjenjuje 330i. Cijene počinju od 285.000 kuna.

usporedni-test-vozili-smo-mercedes-c-audi-a4-bmw-3-benzinac-sport-340i-c450-tfsi-006

Mercedes C-klasa T-model je pronašao svoju novu liniju

Duljina: 4702 mm

Širina: 2020 mm

Visina: 1457 mm

Tu ima svega

C-klasa T-model nudi najširu paletu motora koji isporučuju između 116 KS (C 180 d) i 510 KS (C 63 S). Novi u ponudi je plug-in hibrid s ukupnom snagom od 293 KS. Cijene počinju od 275.000 kuna. C-klasa je u prodaji od 2014., dotjerivanje je zakazano za tekuću godinu.

usporedni-test-vozili-smo-mercedes-c-audi-a4-bmw-3-benzinac-sport-340i-c450-tfsi-016