Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

TEST: Toyota Yaris za mlade i za stare

Startan benzinski motor i dvobojna karoserija Yarisa održavaju mladim. Dok ostale vrijednosti Toyota skriva u detaljima!

test-vozili-smo-toyte-yaris-bitone-gradski-automobil-001
Europski kupci se sve češće okreću gradskim automobilima. Argumenti su strogi CO2 porezi i post-krizno doba osvještenja i odgovornog razmišljanja. Danas bi mnogi svoj kompakt rado zamijenili za manji, jeftiniji i prije svega ekonomičniji automobil. Godišnje se proda blizu četiri milijuna vozila iz ovoga segmenta – razlog više da proizvođači ponude još atraktivnije i efikasnije automobile, poput Yarisa.

Toyota vodi strogu brigu o vitalnosti svojeg “malog genijalca”. Raznolika ponuda učinkovitih motora (s posebnim naglaskom na hibrid), prostranost, praktičnost i bogata serijska opremljenost Yarisove su stabilne karakteristike. Novost tekuće modelske godine je limitirana serija Bi-Tone s prepoznatljivom, dvobojnom karoserijom što nas podsjeća na torinske rivale iz najboljih dana talijanske automobilske industrije, mada tu i prestaju sve sličnosti.

test-vozili-smo-toyte-yaris-bitone-gradski-automobil-007

Pored istinskih gradskih gabarita (duljina vozila je manja od četiri metra) i vanjskog dizajna zahvaljujući kojem ga je nemoguće “fulati” u masi drugih automobila, Yarisova istaknuta karakteristika je živahan motor. Govorimo o ozbiljnom, oprobanom 1,33-litrenom benzinskom četverocilindrašu s 99 KS. Ugodan je to i elastičan stroj poznat iz niza manjih ili kompaktnih Toyota, primjerice Aurisa.
U kombinaciji sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem nudi uistinu dobra ubrzanja, kada i zvuči “sportski” resko, ali jedino tada. Inače se odlikuje tihim radom i vrlo skromnom potrošnjom goriva.

test-vozili-smo-toyte-yaris-bitone-gradski-automobil-002

Spomenimo detalje koji grade Yarisovu pozitivnu osobnost. Automobil ima samo dva brisača – jedan prednji i jedan stražnji, ali na taj vid downsizinga nemamo prigovora: prednja solo-metlica izvrsno obavlja posao! Nadalje, vozilo je uzorno pregledno i nudi udobna sjedala, sprijeda i straga.

test-vozili-smo-toyte-yaris-bitone-gradski-automobil-009

Obnovljen je softver središnjeg zaslona osjetljivog na dodir koji zbog svoje raskošne veličine omogućava lakše opsluživanje tijekom vožnje. Korisničko sučelje Touch2 sustava ima MirrorLink (povezivanje s kompatibilnim pametnim telefonima) i standardno posjeduje funkciju Rear View Camera. Bez obzira na gradske gabarite vozila, kamera za vožnju unatrag je od neprocjenjive vrijednosti pri manevriranju.

Pored vidljivih vanjskih obilježja, specifičnost edicije Bi-Tone je posebna, sportski-elegantna tamnosiva unutrašnjost kakve je boje čak i obloga krova. Zahvaljujući izvrsnom motoru i bogatoj opremi Yaris je kompletan i siguran automobil spreman za sve prilike, a samo je dimenzijama ispod kompakata. Veliki plus je 5-godišnje tvorničko jamstvo koje budućem vlasniku osigurava miran san.

Zaključak
Yarisovu zrelost Toyota izvrsno opisuje rečenicom da je “mali genijalac sada magistrirao, odnosno po bolonjskom sustavu obrazovanja – doktorirao”.

test-vozili-smo-toyte-yaris-bitone-gradski-automobil-008

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Bi-Tone
Motor
benzinski, četiri cilindra Obujam 1329 cm3 Snaga 73 kW (99 KS) pri 6000 o/min Najveći okretni moment 125 Nm pri 4000 o/min Pogon prednji Mjenjač šeststupanjski, ručni Spremnik goriva 42 l Dimenzije D/Š/V 3950/1695/1510 mm Ubrzanje 0–100 km/h 11,7 s Najveća brzina 175 km/h Potrošnja 5,1 l/100 km CO2 119 g/km Prtljažnik 286 l Cijena testiranog modela 107.900 kuna