Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

TEST: Opel Astra 1.0 Turbo dobar izbor za duge staze?

Testirali smo prošlogodišnji europski, kao i hrvatski automobil 2016. godine. Astra je donijela do nedavno ne zamislivi trocilindarski motor za takav tip automobila, a pokazao se kao totalni pogodak

test-opel-astra-kompakt-novi-benzinski-motor-naslovna-008

Znači li nova generacija odmah u startu i bolji automobil? Gotovo sa sigurnošću možemo reći – da! Najbolji primjer je deseta generacija Opel Astre(računa se od Kadetta A iz 1962.), a veliki napredak najviše osjetimo sjedanjem za upravljač kompaktnog modela. Dotjeranost je sada bolja nego ikada, ali još uvijek nedostaje taj “Golf-osjećaj” za volanom. Tražili bi dlaku u jajetu kad bi nastavili ovakvim oštrim tonovima.

test-opel-astra-kompakt-novi-benzinski-motor-005

Nova Astra vozi se bolje, pogodit ćete, nego sve i jedna generacija prije. Pri višim brzinama ili na grubim neravninama ovjes reagira primjereno i drži karoseriju mirnom. Upravljač reagira izravno ali bi voljeli osjetiti pokoju povratnu informaciju više s ceste. Evidentan primjer kako je Opel pridodao na važnosti osjećaju ugode.

test-opel-astra-kompakt-novi-benzinski-motor-006

Najzanimljivije od svega je elastični trocilindrični motor štedljivog karaktera, ali pod opterećenjem i na uzbrdicama gubi dah, a potrošnja očekivano raste. Klasična boljka današnjih motora smanjenog obujma i s pokojim cilindrom “na odmoru”. Napredovao je i mjenjač, ali ponovno nije po želji nekoga tko je istinski ljubitelj vožnje jer ne mijenja brzine željenom lakoćom, onima kojima je to bitno primijetiti će za nijansu predugačke hodove.

Ugodno iznenađenje – tri cilindra se jako dobro nose s novom Astrom

test-opel-astra-kompakt-novi-benzinski-motor-004

Spomenuti motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo sa 77 kW/105 KS produkt je novog vala motora, a radi se o jednom u nizu od čak 17 novo najavljenih iz Rüsselsheima. Ponavljamo, gotovo je fascinantno koliko se dobro nosi motor reskog zvuka koji je teško netko uopće do nedavno mogao zamisliti u Astri.

Provedeno vrijeme u kompaktu ukazalo nam je kako je dotjerani izgled kabine s mnoštvom kromiranih detalja doprinijelo boljem dojmu u samom automobilu. Hvale vrijedan sustav IntelliLink povezat će sve vaše pametne telefone i time se smješta u sam vrh žestoke konkurencije po povezivosti.

test-opel-astra-kompakt-novi-benzinski-motor-003

Tehnološko doba polako i u automobilski svijet stiže. Stoga nas neće čuditi u budućnosti ako se ljudi radije odluče na silne gadgete koji se nude u konfiguratorima, a samim time zanemare vanjski izgled (bez nekih atraktivnih alu naplataka ili možda čak novih Opelovih Matrix svjetala). Baš kao što je primjer s našom testiranom Astrom koja u Enjoy izvedbi definitivno ne spada u red najatraktivnijih, ali privlači cijenom.

test-opel-astra-kompakt-novi-benzinski-motor-002

U trenutku pisanja ovog testa imali smo prilike isprobati i karavansku inačicu Astre istog pogonskog rješenja, a koja je i službeno postala dostupna. Ako vam kažemo da se osjeti nešto veća masa i produljena karoserija nećemo ispasti previše pametni, ali toliko ćemo razuma imati za dati svaku preporuku, pogotovo ako ste ponajviše gradski tip.

Boljke od nasljeđene od prošle generacije – preglednost bi mogla biti bolja

test-opel-astra-kompakt-novi-benzinski-motor-007

Zaključak

Kombinacija zanimljivog motora koji tek svoje mogućnosti na dugim prugama mora pokazati i osvježenog duha prilično je primamljiv argument za obići Opelove salone. Veseli osjetni napredak Opela, a novi će vlasnici imati još više sreće uvjeriti se upravo u te činjenice.

 Opel Astra 1.0 Turbo Enjoy
Motor  Tri cilindra, benzinski
Obujam 999 cm³
Snaga  77 kW (105 KS) pri 5.500 o/min
Najveći okretni moment 170 Nm pri 1750-4250 o/min
Pogon prednji/šesterostupanjski, ručni
Najveća brzina 200 km/h
0 – 100 km/h 11,2 s
Spremnik goriva 48 l
D/Š/V 4370/2042/1485 mm
Prtljažnik 370 l
Težina praznog vozila  1198 kg
EU norma  6,5 l supera/100 km
Cijena od 126.637 kuna