Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

TEST: MINI Clubman je šminkerski karavan za sve terene

Clubman – šarmantan Minijev karavan. All4 – domišljat pogon na sve kotače SUV-a. Njih dvoje sada zasnivaju brak. Naše mišljenje: odlično funkcionira, ali i prilično skup.

Test-MINI-clubman-iskustvo-vožnja-cijena-servis-prednosti

Glomazno ime za mali automobil: Mini Cooper SD Clubman All4 Automatik. Objašnjavamo: Mini: jasno, to je marka. Cooper je ime najsnažnijih modela, S najjačih motora. D u ovom slučaju ukazuje na (posve nov!) dizelski motor. S Clubman tvorci misle na karavan. Posebnost: 1250 litara prtljažnog volumena iza dvodijelnih stražnjih vrata. To ne čudi jer Clubman zapravo i nije tako malen. S duljinom od 4,25 metara bliskiji je kompaktnoj ligi nego onoj malih automobila.

Test-MINI-clubman-iskustvo-vožnja-cijena-servis-prednosti (7)-min

Glede noviteta u imenu: ALL4 ukazuje na pogon na sve kotače. Preko elektronski nadzirane lamelne spojke u All4 i stražnji kotači prenose okretni moment što Clubmanu osigurava snažno prianjanje čak i pri kretanju punom snagom. Time moćan 2.0-litreni četverocilindraš dolazi do punog izražaja. Motor radi prigušeno zvonko, ne pretjerano dizelski ali uvijek čujno, a već malo iznad 1500 okretaja snažno vuče. Nema sumnje, pogon se doima dotjeranim, ali nikad dosadnim.

Test-MINI-clubman-iskustvo-vožnja-cijena-servis-prednosti (1)-min

Clubma All4 nije baš mini – posebice ne glede cijene. No, zato besprijekorno vozi. Snažan dizelski motor udružuje se s uzorno sigurnom trakcijom. Taj spoj ne srećemo često u ovoj ligi.

Naime, i s pogonom na sve kotače Clubman ostaje tipičan Mini. Sprint budi dobro raspoloženje baš kao i oštra vožnja zavojima, upravljač nije posebno osjećajan ali je zato lagan i dovoljno izravan. Dodatan prijenos snage ima i nekih popratnih pojava.

Test-MINI-clubman-iskustvo-vožnja-cijena-servis-prednosti (8)-min

Za oko 90 kilograma veća težina povećava potrošnju goriva. Inačica All4 bit će skuplja, očekivano od standardnog Clubmana koji je cijenjen 218.857 kuna. I još nešto, kao dizelaš Clubman se isporučivat će se samo s automatskim mjenjačem. Kupci ni ne traže drugačije.

Izrazito velika središnja jedinica s pokazivačima, jako istaknuta ručica mjenjača za upravljanje prvorazrednim osmerostupanjskim automatskim mjenjačem
Test-MINI-clubman-iskustvo-vožnja-cijena-servis-prednost 1

Mini Cooper SD ALL4
Motor Četverocilindarski, turbo, spriejda poprečno
Obujam 1995 cm³
Snaga 140 kW (190 KS) pri 4000 o/min
Najveći okretni moment 400 Nm pri 1750 o/min
Najveća brzina 222 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 7,2 s
Pogon na sve kotače/8 stupnjeva, automatski
Težina praznog vozila 1465 kg
Dimenzije D/Š/V 4253/1800/1441 mm
Potrošnja 4,8 l/100 km
Emisija CO2 126 g/km
Cijena od 257.832 kuna