Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

TEST: Hyundai Ioniq ne skriva svoje zelene ideale

Nečujni Hyundaijev hibrid u mnogome podsjeća na Toyotu Prius. No, je li bolji od popularnog japanskog štediše?

test-hyundai-ioniq-hibrid-servis-cijena-prednosti-vožnja-iskustvo (2)

KATKAD PRIVLAČI POZORNOST  kad ništa ne privlači pozornost. U ovom slučaju riječ je o Hyundaijevom hibridu. Ioniq ne zavija. I to je dobro.

Dok su prvi Toyotini Priusi pri dodavanju gasa često zavijali, a zadovoljstvo i zabava vožnje izostajali zbog automatske promjene stupnjeva prijenosa, Hyundai Ioniq se ne čuje. Šest stupnjeva prijenosa mjenjača s dvostrukom spojkom sasvim pristojno obavljaju posao.

Sve se lijepo uklapa. U Hyundaiju Ioniq električni motor, konvencionalni motor s unutarnjim izgaranjem i mjenjač skladno su uigrani, a munjevito brze, meke promjene stupnjeva prijenosa ugodno su tihe.

test-hyundai-ioniq-hibrid-servis-cijena-prednosti-vožnja-iskustvo (7)

Tipično za hibridna vozila, Hyundai Ioniq kreće na struju, a kad se baterije isprazne, konvencionalni motor uz lagani trzaj preuzima dalje. Istina, to se moglo i elegantnije izvesti.

Ali zato je Hyundai svoje hibride (baš kao Korejci svoje nacionalno jelo Kimchi) začinio s mrvom čilija. Tako ukupna snaga konvencionalnog i električnog motora iznosi 141 KS što omogućuje Hyundaiju Ioniq da s nule na stotku stigne za 10,8 sekundi.

To bi mu navodno trebalo biti dovoljno i za najveću brzinu od 185 km/h, što i nije tako loše za štedljivo hibridno vozilo koje bi prema tvorničkim podacima stotinu kilometara trebalo moći prijeći s 3,4 litre goriva ili u stvarnim uvjetima kao kod nas, s okruglo – 5 litara.

Najbolje u klasi: Ioniq ima cW vrijednost otpora zraka od samo 0,24

test-hyundai-ioniq-hibrid-servis-cijena-prednosti-vožnja-iskustvo (4)

Zabava u ovom Hyundaiju ne završava već na prvom zavoju. Za razliku od nekadašnjih Hyundaijevih modela, upravljanje je mnogo bolje pa Ioniq iznenađujuće precizno vozi zavojima. Ovjes, na našem testnom vozilu još uvijek korejski ugođen, pokazuje pristojne sportske kvalitete, premda za one koji vole više udobnosti pretvrdo reagira na neravnine.

Uobičajeno u klasi: Pregledno rukovanje pomoću TFT ekrana.

test-hyundai-ioniq-hibrid-servis-cijena-prednosti-vožnja-iskustvo (10)

Doduše, u suvremenom vozilu druge su stvari možda ipak važnije. Sustavi pomoći, primjerice, kojih u Hyundaiju Ioniq ima podosta.

Upozorenje na bočni mrtvi kut, pomoć pri zadržavanju prometnog traka i pomoć pri naglom kočenju zaduženi su za sigurnost na cesti, dok indikator razmaka nudi više udobnosti u vožnji autocestom. A za sve one koji i u vozilu vole biti povezani tu su i Apple Car Play i Android Auto sustavi.

test-hyundai-ioniq-hibrid-servis-cijena-prednosti-vožnja-iskustvo (8)

Za štedljivo hibridno vozilo Hyundai Ioniq iznenađujuće je zabavan u vožnji, a u kombinaciji s mjenjačem s dvostrukom spojkom mnogo bliži našem europskom ukusu. U tom segmentu odnosi pobjedu pred Priusom. No, za nešto više ipak će morati još malo stasati.

Kako god, nova generacija Hyundaija prilično je zanimljiva opcija, kako svojom ponudom tako i omjerom uloženo-dobiveno. Cijena od nekih 200.000 kuna za biti ekološki osvješten nije pretjerana, još da su poticaji u igri – Ioniqa bi već sad bilo poprilično na domaćim prometnicama.

Hyundai loniq
Motor četverocilindarski, sprijeda poprečno
Obujam 1591 cm3
Snaga 77 kW (105 KS)
Najveći moment 147 Nm
E-motor 32 kW (43,5 KS)/170 Nm
Ukupna snaga sustava 104 kW (141 KS)
Najveća brzina 185 km/h
Ubrzanje 0–100 km/h  10,8 s
Pogon prednji/šesterostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom
Dimenzije D/Š/V 4470/1820/1450 mm
Osovinski razmak 2700 mm
Masa praznog vozila 1380-1410 kg
Potrošnja oko 3,4 l S/100 km
Emisija CO2 oko 81 g/km
Cijena od 199.990 kuna