Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

REPORTAŽA: Akrapovič je mnogo više od ispušnih sistema

Uspješna priča o hi-tech ispušnim sistemima danas je poznata širom svijeta, a mi smo imali prilike u društvu Renault Sporta ekipe provjeriti kako se Akrapovič izgradio u ime koje svi žele imati na svome automobilu.

reportaza-akrapovic-ispuh-prica-tradicija-renault-sport-megane-rs-motori-015 

Dobro se bilo prisjetiti priče o počecima marke koja nosi naziv, logično, po prezimenu osnivača danas svjetski priznatoga branda u automobilističkom i moto svijetu. Tamo gdje nitko nije vidio potencijala u svijetu utrka, vidio ga je upravo maloprije spomenuti Igor Akrapovič.

Bolja iskoristivost ispušnog sustava u konačnici je postala važan faktor kod svih proizvođača, a samo rijetki imaju prilike surađivati s najboljima. Ova slovenska priča o uspjehu broji točno 25 godina, a posljednjih se upornost u konačnici najviše isplatila.

reportaza-akrapovic-ispuh-prica-tradicija-renault-sport-megane-rs-motori-014

Sam pogled na popis proizvođača stvarno izaziva veliko poštovanje prema slovenskoj tvrtki. Tko zna gdje bi cijeli ovaj projekt završio da su se neke stvari malo drugačije odvijale, ali na sreću nisu.

reportaza-akrapovic-ispuh-prica-tradicija-renault-sport-megane-rs-motori-017

Tako je Kawasaki nakon što je uvidio mogućnosti još većeg napretka, sad već daleke 1993. odlučilo pozvati Akrapoviča na zajedničko testiranje, a sve ostalo je povijest. Efekt Akrapovičeva ispušnog sistema odmah su uvidjeli i ostali sudionici Pro Superbike prvenstva, pa je dominacija Kawasakija značila samo jedno, suradnja i s ostalim prestižnim markama – Yamahom, Ducatijem i Suzukijem.

reportaza-akrapovic-ispuh-prica-tradicija-renault-sport-megane-rs-motori-013

Daljnji uspjesi nisu izostali, pa je tako u World Super Bike seriji Collin Edwards postao prvak s Akrapovičem na motoru. Slavlje u Moto GP-u također nije izostalo, što i ne čudi pokraj takvih imena – Valentina Rossija i Jorge Lorenza. Kasnije se Akrapovič otisnuo i auto utrke, posebno se ističu one iz DTM serije, kao i legendarni Le Mans i rally Paris-Dakar.

Sve je počelo 1990.godine vizijom jednog čovjeka, danas su lideri u području naprednih ispušnih sustava

reportaza-akrapovic-ispuh-prica-tradicija-renault-sport-megane-rs-motori-016

Stvarno uz takve uspjehe, imena i natjecanja koja su ih pratili nisu mogli proći nezapaženo, pa je tako potražnja njihovih dijelova iz dana u dan sve više rasla. Danas, nakon 25 godina svoje prisustvo mogu potvrditi na najutjecajnijim tržištima, Izvozni udio je najveći u Njemačkoj, gledano ukupno moto, ali i automobilski segment. Omjer proizvodih pogona još uvijek je na strani motorkotača, ali prema potražnji iz svijeta kroz par godina se očekuje potpuno ravnomjerni omjer.

reportaza-akrapovic-ispuh-prica-tradicija-renault-sport-megane-rs-motori-008

Vratimo se još malo na same početke kompanije. Zanimljivo, slovenski proizvođač prilikom osnivanja nije nosio naziv koji danas ponosno ističe. Prvotni Skorpion 1997. je otišao u povijest, a stigao je – Akrapovič. No, zato je škorpion ostao u crvenom logu branda. Od nedavno ovaj poznati ispušni brand svoju adresu ima na dvije lokacije, u već nam znanoj i dodatno izgrađenoj Ivančnoj Gorici, ali i novo izgrađenom kompleksu u Črnomelju.

Proizvodni program provodi se na dvije lokacije – Ivančnoj Gorici i Črnomelju

reportaza-akrapovic-ispuh-prica-tradicija-renault-sport-megane-rs-motori-006

Koliko je pogon veliki, ali i cijeli posao profitabilan govori podatak od čak 900 predanih zaposlenika.
Stoga nas nije ni malo začudila informacija iz tvornice Akrapovič iz koje učestalo izlaze neki novi ispušni sustavi rađeni specijalno za pojedini model automobila ili motocikla.

Zanimljivo, logo Akrapoviča je škorpion, a na turskom Akrap je upravo ta opasna životinja

Sigurno se pitate onda, na čemu se najviše temelji uspjeh Akrapoviča, koji ga gura u vodećeg proizvođača ispušnih sustava. Jedan faktor zasigurno je stav i vizija vodstva kompanije. Stalni kontakt sa samim vrhom moto svijeta, Slovence na vrhuncu nije uspavao, već ih je potaknuo na daljini napredak. To znanje donijelo je korištenje najboljih kompozitnih materijala, koje u svojim pogonima mogu testirati do najsitnijeg detalja.

reportaza-akrapovic-ispuh-prica-tradicija-renault-sport-megane-rs-motori-005

Od dyno tunela do prostorija za koje nemamo pravu riječ kako ih opisati. Velike količine titana koje čine glavni sastojak njihovog ispušnog sustava dozvoljavaju zagrijavanje na velike temperature, a u vrijednim izračunima to donosi odlične konačne rezultate, neznatno povećanje snage vozila, ali i ono što je mnogima možda i najvažnije – jako dobru simfoniju i zvučnu kulisu njihova ljubimca na dva ili četiri kotača.

Novi vlasnici imaju i tu satisfakciju u vidu mogućnosti izmjene zadnjeg difuzora za pojedina vozila, upravo iz razloga da cijeli proces ugradnje glavne stvari, a mislimo na ispušnu granu bude vidljiv i bez zavlačenja ispod automobila. Iako će vam teško promaknuti logotip Akrapoviča na ispušnom nastavku.

reportaza-akrapovic-ispuh-prica-tradicija-renault-sport-megane-rs-motori-002

Nastavit ćemo pratiti susjede i priču koja je nastala zahvaljujući viziji pojedinca, viziji koja je toliko puta bila razlog za slavlje.