Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

Peugeot 205 GTI i 208 GTi 30th – istinska bratska ljubav

30 godina kasnije– principi se nisu promjenili. Biti mali, a donijeti veliki užitak, geslo je to koje je pratilo 205 GTI iz 1984., a živi i u novom 208 GTi koji slavi tri desetljeća postojanja ovog modela

usporedni-test-vozili-smo-peugeot-208-gti-klasik-nostalgija001

Kakav je to bio cvilež! Najčešće od veselja, često iz straha, a u svakom slučaju guma. Prije 30 godina 205 GTI unio je posve nov osjećaj vožnje u klasu VW Pola. Ne možemo se sjetiti nijednog Francuza koji je prije toga pružao toliko puno užitka.

A danas? Postoji 208 GTi. Sa 200 KS i svim igrarijama. Međutim, nedostaje mu onaj nasrtljivi gen, ona posljednja mrvica odlučnosti, nepokolebljiva želja za škripom. To je brz mali automobil – ništa više i ništa manje. Zbog toga Francuzi sada, povodom 30 godišnjice, šalju u utrku nabrijano posebno izdanje svog GTi-ja.

usporedni-test-vozili-smo-peugeot-208-gti-klasik-nostalgija006

Pogledajmo kako se nosi sa svojim pradjedom. Na startu 208-ica svojem pretku (ovdje 1.9 sa 120 KS) još promrmlja kratak pozdrav i odjuri. Naime, 1.6 pojačan na 208 KS i 300 Nm ne ostavlja 205-ici ni najmanju šansu – usprkos 400 kilograma veće težine. Prva brzina, pun gas i krećemo. To znači 6,5 sekundi do stotke, najviše 230 km/h i veselja vrtnje u izobilju. Tek upola slabija 205-ica oznaku 100 km/h dostiže dvije sekunde kasnije i juri najviše 200 km/h.

usporedni-test-vozili-smo-peugeot-208-gti-klasik-nostalgija007

Usprkos tome, youngtimer nas preplavljuje hormonima sreće, kao da nam Candice Swanepoel pokazuje donje rublje Victoria’s Secreta. Podupravljanje, dakle bezvoljno i dosadno klizanje ravno preko prednjih kotača? Nikad! Mišićavi mališan više voli poprijeko – tko u zavoju podigne nogu s gasa, na kraju idealnu liniju cilja kroz bočni prozor. A tko zaboravi kontrirati, odvrludat će nespretno s ceste. Dakle, pozor, messieurs!

usporedni-test-vozili-smo-peugeot-208-gti-klasik-nostalgija002

Manje jogunasto a i brže juri 208-ica kružnom stazom. Jubilaran GTi nisu u usporedbi sa standardnim bratom samo pojačali za 8 KS i 25 Nm, i puno finog dotjerivanja ovjesa pomaže mu do munjevitih vremena krugova. Torsen blokada motora, sportski ovjes s posebnom postavom ESP-a i proširenjem traga, jedan centimetara bliže tlu – u trkaćem pogonu zavoji tako postaju ekstremno zabavne provjere prianjanja, ravni dijelovi u kratkotrajne sprinterske igrice.
Uglavnom neutralno zamiče iza ugla izdanje povodom 30. godišnjice. Usprkos donekle oštrom upravljaču, najjači se 208 može žustro dovesti na idealnu liniju. Samo onaj tko ESP-u daje slobodan dan, pri promjeni opterećenja dobiva preupravljanje kao nekad u divljoj 205-ici.

usporedni-test-vozili-smo-peugeot-208-gti-klasik-nostalgija003
Skoro upola slabiji 205 GTi i nakon toliko godina nije izgubio dah pokušavajući pratiti mlađeg brata

Dva živahna mališana ne mogu sakriti određenu tvrdoću zbog nedostataka naših cesta, ali istinski teško postaje tek na blagajni. Tako standardni 208 GTI stoji 161.710 kuna, dok cijena 30th izvedbe za naše tržište još nije definirana. Dakle, za očekivati je ipak nešto značajniju razliku u odnosu na dosadašnjeg 208 GTI i na ostale klasične konkurente. U usporedbi sa 205 GTI to je zastrašujuće. Ako povučemo zanimljivu usporedbu od prije 30 godina ‒ živahan Francuz nudio se za 19.295 maraka. I to je razlog za cvilež.

usporedni-test-vozili-smo-peugeot-208-gti-klasik-nostalgija004

PEUGEOT 208 GTi 30th
208 KS
0 − 100 km/h za 6,5 s
Najveća brzina 230 km/h
Težina praznog vozila 1265 kg

PEUGEOT 205 GTI 1.9
120 KS
0 − 100 km/h za 8,5 s
Najveća brzina 202 km/h
Težina praznog vozila 880 kg