Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

MARATON TEST: Golf klasa od sad je KIA Cee’d klasa

Više od 100.000 kilometara KIA Cee’d je gotovo besprijekorno obavljao svoju zadaću!

maraton-kia-ceed-kompakt-servis-rabljeni-provjera-problemi-jamstvo-013

„ZA GOLF očito nije bilo dovoljno novaca, zar ne?“ Glupim tvrdnjama poput ove kupci Kije ubuduće mogu mirne duše odgovoriti: „Ali zato vozim pouzdaniji automobil!“ Naime, uspješnica iz Wolfsburga u AUTO BILD-ovu maratonskom testu pokazala je određene nedostatke, dok je Cee’d više od 100.000 kilometara odradio gotovo bez pogreške.

Od samog dolaska u vozni park kompaktnom se Korejcu sve odlično odvijalo: veći dio naše ekipe s oduševljenjem je prihvatio novajliju. „Vozio bih ga i privatno“, prvih se tjedana često čulo na hodnicima redakcije – i to iz usta iskusnih ispitivača što se može shvatiti kao veliko priznanje.

Vozačima se ponajprije svidio dojam kvalitete i lijepo uređen, ali ne pomodno pretjeran kokpit: „Ovdje se otprve osjećate ugodno“ zapisao je u dnevnik vožnje naš novinar te, kao kasnije još mnogi drugi, kritizirao start-stop sustav.

maraton-kia-ceed-kompakt-servis-rabljeni-provjera-problemi-jamstvo-001

Kia se na semaforu katkad gasila, a ponekad ne – ili je odbijala pokrenuti se pri otpuštanju spojke. „Vjerojatno funkcionira prema korejskom Mjesečevu kalendaru“, našalio se jedan kolega.

U radionici, u kojoj se pri 4813 kilometara zatražio savjet, nisu pronašli pogrešku. Ipak, u okviru redovitog servisa na 60.000 kilometara jedan je vanjski suradnik radionice tijekom provjere softvera imao svoje objašnjenje: AUTO BILD-ovi momci ne znaju pravilno otpustiti spojku.

No dobro, hvala na primjedbi. U tome čak ima i malo istine. Kao što smo kasnije čuli od Kije, pri brzom „radu nogu“ softver katkad to ne može pratiti.

Problemi sa start-stop sustavom pojavljivali su se sve do kraja testa, ali to gotovo da su bile i jedine poteškoće. Kia nije kriva za udarac kamenčića o staklo i oštećenja na prednjoj maski, to se događa.

maraton-kia-ceed-kompakt-servis-rabljeni-provjera-problemi-jamstvo-004

Inače je Korejac više od 100.000 kilometara radio kao urica.

Na dugim putovanjima vozačima je smetalo što benzinac sa 136 KS tromo povuče, u petoj i šestoj brzini više nema daha. „To može jako živcirati na usponima autoceste“, smatra kolega Petar.

Tada je katkad potrebna teška noga na gasu – što objašnjava potrošnju od čak 8,3 litre, prosjek utvrđen na cjelokupnoj testnoj udaljenosti.

Pri smirenoj vožnji, u mješovitom načinu, Kia troši samo 6,5 litara, što je dobar rezultat. S dotjerivanjem smo protekle jeseni u ponudi dobili i novi trocilindarski turbobenzinac sa 100 i 120 KS.

Funkcionalnost je uvijek iznova davala povoda za pohvale: tri 12-voltne utičnice, mnogo držača čaša i mjesta za velike boce napitaka u vratima – Kia je praktičan automobil.

maraton-kia-ceed-kompakt-servis-rabljeni-provjera-problemi-jamstvo-005

I čvrsto obložena sjedala koja gode leđima jako su hvaljena, izbor materijala naš kolega Robin smatra „posve zadovoljavajućim za te novce“.

Naš ispitani model u 136 KS jakoj izvedbi trenutno nije dostupan kod nas, u ponudi su ga zamijenili spomenuti nedavno pristigli benzinci.

Nažalost, Bluetooth veza mobitela s multimedijskim sustavom automobila funkcionirala je „samo na načelu slučajnosti“, ljutio se kolega Stefan Szych.

Neki su hvalili egzaktan mjenjač, ali i prigovarali lošem držanju smjera i bezosjećajnom upravljaču čije se reakcije pritiskom na gumb mogu podesiti u tri stupnja. Sportska postavka najviše nam se svidjela.

maraton-kia-ceed-kompakt-servis-rabljeni-provjera-problemi-jamstvo-003

Prema kraju testa negativno se počela isticati spojka. Ubrzo nakon početka testa kolega ju je proglasio slabom točkom jer pri kretanju uzbrdo brzo počne vonjati na palež. Tek se na ciljnoj ravnini problem posve iskazao.

Trebalo je mnogo više snage za pritiskanje papučice, doziranje je postalo teže, a na kraju je Cee’d doskakutao u radionicu na rastavljanje s istrošenim tarnim diskom.

Kao kupac ipak ste mogli biti bezbrižni; zahvaljujući velikodušnom jamstvu (sedam godina/150.000 kilometara) popravak bi išao na račun kuće.

Kupiti ili ne kupiti?

Cee’d je povoljan i izdržljiv. Usto Kia uklanja nedostatke punih sedam godina ili 150.000 kilometara. Jak argument za kupovinu jer zbog mega-jamstva rizik troškova ostaje predvidiv i u mladih rabljenih.

Vremenska crta
 Mjesec  Prijeđeni kilometri  Što je primijećeno
 Veljača 2013.  4813  Provjera start-stop sustava zbog povremenog nepravilnog rada
 Ožujak 2013.  10.745  Navigacija u Italiji i Austriji nekoliko puta zakazuje
 Svibanj 2013.  17.959  Stephan Puls proglašava Golf klasu mrtvom i proziva je Ceed klasom
 Prosinac 2013.  53.800  Učestale pritužbe na start-stop sustav
 Siječanj 2014.  60.166  Ponovna provjera start-stop sustava u servisu
 Travanj 2014.  66.222  Sjedala su još uvijek posve prikladna za duga putovanja
 Rujan 2014.  90.655  Tek sada treba zamijeniti prednje diskove i obloge kočnica
 Siječanj 2015.  99.442  Spojka je sve teže pomična

maraton-kia-ceed-kompakt-servis-rabljeni-provjera-problemi-jamstvo-007

NEDOSTAJE JOŠ SAMO MALO FINE DOTJERANOSTI:

1. PRISTOJNO LAKIRAN. Metalik lak „infra crvena“ čisto je i ravnomjerno nanesen. Mjerimo između 95 (skrivena područja) i 120 µm (slobodne gornje površine) – dobro!

2. OLABAVLJENA UČVRŠĆENJA uzrok su klepetanja koje živcira u kabini Ceeda. Izvori buke bili su loše postavljen poklopac pretinca za rukavice i pretinac za naočale.

3. UPRAVLJANJE VENTILIMA BEZ NEDOSTATAKA Dva gore položena bregasta vratila, jedan upravljački lanac – zaljubljenici u tehniku ovdje bi zijevali od dosade. Sve ostale više zanima trajnost.

4. SPOJKA JE TRPJELA Jasni plavi tragovi topline na zamašnjaku i potisnoj ploči dokumentiraju sportski način vožnje i djelomičnu preopterećenost materijala.

5. SOLIDAN UČINAK, ALI SLABLJENJE TEMPERAMENTA Trajni rad nije posebno smetao motoru, ali mu je na završnom mjerenju nedostajalo 7 KS u odnosu na tvornički podatak

6. MOŽDA SITNICA, ali ipak ljuti: tepih u prtljažniku nakon 50.000 kilometara izgledao je jako istrošen. Na kraju testa je od istrošenog postao potrošen.

 

Provjera karoserije Kije Cee’d endoskopom – to smo zamijetili

Izdržljiv: Korejac je dobro zaštićen protiv prohrđavanja iznutra

Skriveno iznenađenje za udobnost: prekidač za ugodno grijanje kola upravljača skriva se iza kola upravljača

Nagriženo: mala oštećenja na ulaznom dijelu katalizatora. Funkcija nije smanjena.

Aljkavo: na stražnjem poklopcu netočna prilijeganja prema bočnom dijelu

Pametno: glavni prekidač u kutiji osigurača sprečava pražnjenje akumulatora kad se Cee’d dulje ne koristi

maraton-kia-ceed-kompakt-servis-rabljeni-provjera-problemi-jamstvo-009

 

Kia Cee’d 1.6 GDI
 Motor  četverocilindarski, sprijeda poprečno
 Obujam  1591 cm³
 Snaga  99 kW (135 KS)/6300
 Najveći okretni moment  165 Nm pri 4850 o/min
 Najveća brzina  195 km/h
 Ubrzanje 0 – 100 km/h  9,6 s
 Pogon  na prednje kotače/šesterostupanjski ručni mjenjač
 Spremnik goriva  53 l
 Dimenzije D/Š/V  4310/1804/1470 mm
 Prtljažnik  380–1318 l
 Težina praznog vozila  1252 kg
 Potrošnja  6,5 supera/100 km
 Emisija CO2  124 g/km
 Cijena  od 75.000 kuna (rabljeni)

 

Mjerenja prije testa
 Ubrzanje  Brzina  Vrijeme
 0 – 50 km/h  3,1 s
 0 – 100 km/h  9,6 s
 0 – 130 km/h  15,3 s
 Elastičnost  Brzina  Vrijeme
 60 – 100 km/h  10,1/13,7 s (4./5. brzina)
 80 – 120 km/h  14,4/20,6 s (5./6. brzina)
 Zaustavni put  Brzina  Udaljenost
 100 km/h, hladne kočnice  35,5 m
 100 km/h, zagrijane kočnice  36,0 m
 Buka u kabini  Brzina  Razina buke
 50 km/h  59 dB (A)
 100 km/h  68 dB (A)
 130 km/h  71 dB (A)

 

Mjerenja na kraju testa
 Ubrzanje  Brzina  Vrijeme
 0 – 50 km/h  3,4 s
 0 – 100 km/h  10,1 s
 0 – 130 km/h  16,1 s
 Elastičnost  Brzina  Vrijeme
 60 – 100 km/h  10,4/14,7 s (4./5. brzina)
 80 – 120 km/h  15,7/22,0 s (5./6. brzina)
 Zaustavni put  Brzina  Udaljenost
 100 km/h, hladne kočnice  36,6 m
 100 km/h, zagrijane kočnice  36,5 m
 Buka u kabini  Brzina  Razina buke
 50 km/h  60 dB (A)
 100 km/h  67 dB (A)
 130 km/h  71 dB (A)


ZAKLJUČAK
KOREJCI ZNAJU SAMO JEFTINO? Ni slučajno! Kiji Cee’d u maratonskom je testu zamalo promakla najbolja ocjena, a skupila je manje negativnih bodova od vodećeg u klasi VW Golfa. Mješavina izdržljivosti i sedmogodišnjeg jamstva pretvara Kiju u bezbrižan paket. Nema sumnje, to će pozitivno utjecati i na imidž!

maraton-kia-ceed-kompakt-servis-rabljeni-provjera-problemi-jamstvo-008