Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

KLASIK: Mercedes “Genšer” tvorac je najbolje ili ništa filozofije

Ako neki Mercedes zaslužuje to obećanje onda je to legendarna Benz utvrda W140!

test-klasik-oldtimer-mercedes-s-genšer-legenda-limuzina-s500-s600-001

ŠOK JE BIO GOLEM. Po prvi se put jedna BMW-ova gornja klasa prodavala bolje od S-klase a usto je vrhunski model 750i pokretao i prestižni V12! Druga generacija sedmice E32 (1986.-1994.) pobrinula se da početak prodaje linije 140 predviđen za 1988./89. bude odgođen za 1991.

Inženjeri su morali zasukati rukave. Nalog: konstruirajte najbolji automobil na svijetu! I to su učinili, savršenstvom detalja i temeljitošću  koji sve do danas traži sebi ravne.

Skrojen iz jednog komada: masivan kokpit u W 140 s klasičnim instrumentima

test-klasik-oldtimer-mercedes-s-genšer-legenda-limuzina-s500-s600-002

Ne samo da je popis inovacija beskonačan (među ostalim dvostruko ostakljenje, servo-zaključavanje, ESP, umrežavanje svih upravljačkih uređaja putem CAN sabirnice), a  udobnost vožnje veličanstvena, nego je W140 i utjelovljenje klasičnog osjećaja Benzove utvrde.

test-klasik-oldtimer-mercedes-s-genšer-legenda-limuzina-s500-s600-005

Za razliku od njegova nasljednika, u 140 se ne zamjećuje pokušaj da se negdje uštedi.

Prvi izbor motora: peterolitreni V8 (500 SE, od 6/1993. S 500) s kraćim međuosovinskim razmakom jer je dovoljno dug. S 326 odnosno 320 KS nudi suverenost kakva pristaje uz ovaj automobil.

test-klasik-oldtimer-mercedes-s-genšer-legenda-limuzina-s500-s600-004

Nedostaci: snop kablova motora se raspada, opruge ovjesa katkad puknu. Ahilova peta limuzine gornje klase u starosti ponajprije su brojni upravljački uređaji i funkcije za udobnost. U Njemačkoj sve više dobiva na važnosti, dok se u Hrvatskoj svega nekoliko primjeraka W140 može pohvaliti salonskom očuvanosti, a samim time i većom cijenom.

Mercedes S-klase (W140)
test-klasik-oldtimer-mercedes-s-genšer-legenda-limuzina-s500-s600-003

Limuzina je slavila premijeru na Ženevskom salonu u ožujku 1991., kupe se pojavio godinu dana kasnije. Pri dotjerivanju modela 3/1994. i 6/1996. uglavnom su provedene vizualne preinake. Sve do kraja proizvodnje 1998. proizvedeno je 432.742 limuzina i kupea te linije.

Šefovsko vozilo: 1991. godine W140 je pokazao što je tehnički i kvalitativno moguće napraviti

Mercedes 500 SE (1992)    
Motor V8-benzinski, sprijeda uzdužno
Obujam 4973 cm³
Snaga 240 kW (326 KS) pri 5700 o/min
Najveći okretni moment 480 Nm pri 3900 o/ min
Najveća brzina 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 7,0 s
Pogon Stražnji pogon /4 stupnjeva, automatski
Spremnik goriva 100 l
Dimenzije D/Š/V 5113/ 1886/1495 mm
Prtljažnik 525 l
Težina praznog vozila 2000 kg
EU norma 12,3 l supera/100 km
Emisija CO2 320 g/km
Cijena novog (2/1992) 123.633 maraka

ZAKLJUČAK
Samo je u Njemačkoj W 140 kritiziran zbog svoje veličine. U međuvremenu i tamo su prepoznali njegove prednosti. W140 posljednji je Mercedes tehnoidne ere koju su u velikoj mjeri odredili inženjeri.