Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY DNEVNIK.HR

ČITATELJI TEST VOZAČI: Svi protiv Golfa, sada mi testiramo!

U usporednim testovima uvijek pobjeđuje Golf! To jednostavno ne može biti istina – čut ćete kod mnogih čitatelja, a najsvježiji primjer je i nedavna objava osvježenog Golfa. Da nismo pristrani pokazat će vam i akcija u kojoj je sudjelovalo deset čitatelja Auto Bilda i pri tome testirali četiri najljuća konkurenata kompakta iz Wolfsburga…

  citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-034

Lokacija: ORYX Centar za sigurnu vožnju
Datum održavanja: 18.10.2014*
Prognoza vremena: cjelodnevna kiša

*objava iz arhive, ponukani natpisima koji sumnjaju u vjerodostojnost naših testova, uskoro se očekuju nove akcije (više informacija uskoro i na facebook stranici: Auto Bild Hrvatska)

 Upoznajmo natjecatelje!

citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-028

Volkswagen Golf 1.6 TDI Trendline
Obujam motora:
1598 ccm
Snaga: 105 KS pri 3000 o/min
Okretni moment: 250 Nm pri 1500 o/min
0-100 km/h: 10,7 sekundi
Maksimalna brzina: 187 km/h
Potrošnja goriva: 6,6 l/100 km
Cijena: 160.275 kuna

Ford Focus 1.6 TDCi Trend
Obujam motora:
1560 ccm
Snaga: 95 KS pri 3600 o/min
Okretni moment: 230 Nm pri 1500 o/min
0-100 km/h: 12,5 sekundi
Maksimalna brzina: 180 km/h
Potrošnja goriva: 6,5 l/100 km
Cijena: 136.220 kuna

BMW 116d
Obujam motora:
1995 ccm
Snaga: 116 KS pri 4000 o/min
Okretni moment: 260 Nm pri 1750 o/min
0-100 km/h: 10,3 sekundi
Maksimalna brzina: 200 km/h
Potrošnja goriva: 7,1 l/100 km
Cijena: 213.626 kuna

Peugeot 308 1.6 e-HDi Allure
Obujam motora:
1560 ccm
Snaga: 115 KS pri 3600 o/min
Okretni moment: 270 Nm pri 1750 o/min
0-100 km/h: 10,2 sekundi
Maksimalna brzina: 196 km/h
Potrošnja goriva: 6,6 l/100 km
Cijena: 180.352 kune

Mercedes A 180 CDI
Obujam motora:
1461 ccm
Snaga: 109 KS pri 3200 o/min
Okretni moment: 250 Nm pri 1400 o/min
0-100 km/h: 10,6 sekundi
Maksimalna brzina: 190 km/h
Potrošnja goriva: 6,8 l/100 km
Cijena: 285.805 kuna

 Prva polovica tjedna obilježena je vedrinom i suncem koje nas je navuklo na proljetno raspoloženje, a onda, pred sam vikend, fijasko – naši najgori strahovi su se ostvarili. Na dan održavanja Auto Bildova testnog dana i velikog druženja s grupom od deset čitatelja i njihovim pratnjama, kiša je padala kao da neće biti sutra. Ali ni to nije uspjelo rastopiti uzbuđenje zbog onoga što je pred nama i što je čekalo parkirano ispred. Pet novih automobila: Volkswagen Golf, Mercedes A-klase, Peugeot 308, BMW serije 1 i Ford Focus, spremni na poludnevnu torturu unutar naprednog poligona za sigurnu vožnju.

Povod svemu tome, kao što ste mogli zaključiti iz uvoda, jest iznošenje konačnog suda o tome tko je najbolji, a možda još važnije – ispitati iz posve nepristrane ruke pobjeđuje li Golf zasluženo u mnogim usporednim testovima. Želimo čuti glas naroda, naših čitatelja koji nas kritički prate iz izdanja u izdanje. Ovaj put su dobili priliku i sami sudjelovati, pa slobodno mogu reći: dragi Auto Bilde, sada mi testiramo! I upravo to smo im omogućili…

citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-019

A mi smo testirali ovako

U našem usporednom testu istih automobila (izdanje Auto Bilda 63), doduše pogonjenih benzinskim opcijama – na testnom danu svi su bili dizelaši – prosudili smo u korist Golfa. U našu obranu, isti se na poligonu pokazao matematički i iskustveno zaista najboljim te odnio pobjedu ispred drugoplasiranog Peugeota 308, koji unosi svježinu u segment posve novim dizajnom i odličnim i-Cockpit uređenjem kabine. Na treće mjesto zasjeo je BMW serije 1, jedini u ovom društvu s pogonom na stražnje kotače, dok je četvrto mjesto zatvorio skupocjeni Mercedes A-klase. Stari lisac, Ford Focus, dobio je petu poziciju, ali ništa manje vrijednu. Ipak je riječ o najprodavanijem modelu na svijetu u 2013. godini.

POREDAK ČITATELJA

1. Volkswagen Golf

Uvjerljiv u svim situacija

citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-038

I dogodilo se ono čega smo se najviše “bojali”:  da će čitatelji reći – k vragu, zaista je najpotpuniji automobil ovdje

“Golf je prosjek u svemu i zato je uvijek najbolji.”

Nismo imali nikakva očekivanja od Golfa. Štoviše, bili smo uvjereni da će ekipa ostati    oduševljena nastupom Mercedesa ili zaigranošću stražnje pogonjenog BMW-a. Ali ne. Čak     ni udoban i u mnogo pogleda inovativan Peugeot 308, a još manje Ford Focus nisu uspjeli oduzeti titulu Golfu. “Kada se sve zbroji i oduzme, Golf je najbolji!”, moglo se čuti među  čitateljima. Iako je samo jedan VW-ovac bio u tom društvu, estetski nije sjeo mnogima, ali   testovi sigurne vožnje: naglo kočenje u kombinaciji s vodenim slalomom izvukli su ga kao najsposobnijeg. Pouzdano i predvidljivo koči te uvijek ostavlja dojam poznatih kontrola za upravljačem – osjećaja na papučici kočnice i kvačila.

U međuvremenu nam je Volkswagen ponudio osvježenu izvedbu popularnog modela, više o novoj inačici Golfa pročitajte ovdje.

2. Mercedes A-klase

Zavodljiva, ali preskupa

citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-023

Ako smo imali nekog favorita toga dana, onda je to bila A-klasa u ovakvom AMG pakiranju, no mana joj je (pre)visoka cijena

Jedini koji je na poligon za odraslu djecu stigao s automatskim mjenjačem, na prvu je privukao pažnju svojim izgledom. Svi su htjeli doživjeti A-klasu! Veliki zvjezdasti naplaci, nabori na svim površinama i stav karakterističan za modele iz Stuttgarta unio je živost među okupljene automobila, ali i sve nas. Već sami spomen na AMG budio je emocije, iako se ovdje radi o paketu estetskih dorada, A-klasa je blistala. Ništa manje u središtu pažnje nije bila ni tijekom mokrih testova, gdje je dokazala udobnost i odlične kočnice. Doduše,     automatski mjenjač ponekad ima svoje ideje kako treba “šaltati”, no to uvijek radi glatko i bez trzaja. S druge strane, entuzijazam oko Mercedesa naglo je splasnuo kad se vidjela cijena – testni model vrijedi čak više od 280.000 kuna.

3. Peugeot 308

Moderan i poželjan

citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-029

Drastično promijenjen u odnosu na prethodnu generaciju, francuz se doima itekako svježim među konkurencijom na testnom danu.

“Peugeot ima odličnu kvalitetu i dobar dizajn.”

Neki su rekli da sada izgleda previše obično, da su Francuzi izgubili onu strast crtanja avangardnih linija i stvaranja drukčijih kontura automobila, ali zapravo je 308-ica skladna i sama po sebi vrlo atraktivan komad limenog ljubimca. Oduševio je kvalitetom i uređenjem kabine, voznodinamički nije zaostajao za konkurencijom (ovjes je udoban, no osjete se reakcije na poprečne neravnine), a maleni upravljač tražio je kraće privikavanje kod svakog od naših čitatelja testnih vozača. Takav je i-Cockpit, a još je postalo bolje kad su se osjetila udobna sjedala, odlična zvučna izolacija i doživjela središnja konzola lišena svih tipki.

4. BMW serije 1

Za sve su krive gume

Od BMW-a se puno očekivalo po pitanju vozne dinamike, no kombinacija loših  zimskih guma i klizave površine polučila je suprotno

citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-008

Nema puno automobila kompaktne klase sa stražnjim pogonom, a kako stvari stoje – u bliskoj budućnosti bit će ih još manje. Stoga možete zamisliti reakcije ekipe na samu pomisao da će se isključiti sva elektronika, nabiti gas, okrenuti upravljač – i slavno završiti u bočnom klizanju natopljenom podlogom, ali ne… Na vodenom slalomu pokazalo se da nešto nije u redu. BMW curi nosom, podupravlja poput pijanog tinejdžera. Ubrzo se otkrilo tko je glavni krivac – istrošene zimske gume! S druge strane, nizak položaj sjedenja na čvrsto obloženim sjedalima, sigurne i precizne kontrole te potentan dvolitreni dizelaš daju do znanja da ovaj automobil ima puno više potencijala nego što je pokazao tog dana s lošim gumama. Šteta.

5. Ford Focus

Nudi puno za malo novca

citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-016

Odličan osjećaj u vožnji te razmjerno udoban ovjes i štedljivi motor čine Focus, pravog starog lisca, pametnim odabirom

Jeste li znali da je Focus najprodavaniji model u 2013. godini, ime koje su ljudi kupovali svake dvije minute! Posebice je interesantan otkako je u Ženevi predstavljen u redizajniranom izdanju, dobrodošlog modernijeg izgleda. Na testnom danu nije prošao tako loše kako peti plasman možda može sugerirati, ali ponajviše je srozan zbog dizajna i nedostatka imidža. Oduševio je ponašanjem na mokroj podlozi i predvidljivom, sigurnom dinamikom.

Deset čitatelja imalo je “težak” posao – isprobati ovih pet automobila kroz testove sigurne vožnje: naglo kočenje na mokroj podlozi s preprekom te suhi i vodeni slalom. Dojmovi na kraju dana…

citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-007

Damir Tot
Najugodnije iznenađenje testa je Peugeot 308, po pitanju kvalitete, komfora i vozne dinamike. Mercedes i BMW odskaču cijenom, dok je Golf jednostavno dobar u svemu.

Mario Mucko
Nisam to očekivao, ali Golf je zapravo najsvestraniji automobil ovdje, no najveće iznenađenje mi je Peugeot 308.

Vjekoslav Nokta
Zbog previsoke cijene Mercedesa, na prvo mjesto stavljam Golf – najbolja kombinacija prostora i voznih osobina. Peugeot traži privikavanje na drukčiju unutrašnjost.

Hrvoje Škorak
Iako mi nije najljepši, Golf svojim kvalitetama najbolje zaokružuje priču. Peugeot mu je blizu, ali dizajnom unutrašnjosti nije za svakoga i time bi mogao odbiti dio kupaca.

Zlatko Bošnjak
Najbolji u vožnji su Ford, VW i BMW, koji je ujedno i najzabavniji zbog pogona straga. Peugeot je odlična kombinacija svega, a kod Mercedesa je smetao automatski mjenjač. Po pitanju cijene i užitka, najbolji je Focus!

citatelji-test-vozaci-autobild-vw-mercedes-bmw-ford-peugeot-024

Nenad Komušar
Reći ću ovako: BMW je živčan i nestabilan, Mercedes savršeno dizajniran i drugi svijet, a Golf je dosadno njemačko savršenstvo. Kod Peugeota je netko gadno pogriješio s dizajnom!

Dane Sarčević
Svi su dobri, ali među dobrima uvijek postoji i najbolji. To je Golf koji se u svemu pokazao uspješan. Mercedes je “zakon”, ali daleko preskup, dok je Peugeot jako zanimljiv automobil.

Davor Džijan
BMW me oduševio, Peugeot ugodno iznenadio, Mercedes razočarao djelomičnim izborom materijala za tu cijenu, a Golf je u konačnici najkompletniji.

Mladen Strahija
Srce vuče prema Mercedesu, novčanik i razum u Ford, ali najbolji omjer uloženog i dobivenog predstavlja Golf, iako ne oduševljava dizajnom. Da novac nije pitanje, odabrao bih A-klasu!

Ivan Krešo
Zanemarimo li cijenu, Mercedes je apsolutni favorit. Uglađen motor, odličan dizajn i jako dobar automatski mjenjač s još boljim kočnicama. Ipak, cifra od 285.000 kuna jako boli.

 

ZAKLJUČAK

Čitatelji su rekli svoje. Ipak je Golf najbolji na ovom usporednom testu pa stoga nema potrebe za sumnjom da je zasluženo odnio pobjedu i u našim ostalim testovima koji su popraćeni kritikama na račun VW-a. Peugeotu je drugo mjesto izmaklo za dlaku. Time razlike u odnosu na naš originalni test nisu velike – Peugeot je pao za mjesto, Mercedes se digao za dva, a BMW također pao za mjesto. Focus je bio i ostao na petici.